Is wilders iemand die zich richt op de toekomst? of moeten we hem vergelijken met een bepaald individu uit 1940-1945.
Inleiding
Het eerste wat ik duidelijk wil maken is dat ik zelf geen stemmer bent op de PVV, ik ben het niet eens met zijn manier van aanpak en andere punten. Daar tegenover ben ik het er ook niet mee eens hoe mensen over hem over denken en praten. Wat ik wil duidelijk maken is hoe ik erover denk en of dit nou echt een kwaadaardige man is.
Wilders
Het is geen verrassend bericht dat de heer Wilders, lijst trekker van de PVV, Tegen de Islamisering van het Nederlandse cultuur is. En beschouwd dit als een complete bedreiging. onterecht? Nee, het is tegenwoordig logisch dat we door de terroristische dreigingen, maatregelen moeten nemen, maar daar vind ik persoonlijk de heer Wilders te extreem daarin.
De toekomst?
Sinds kort is er een boerka verbod in Frankrijk, waarbij vrouwen die wel een boerka dragen, een boete krijgen van 150 euro. Ook daar was natuurlijk een ophef over in de hoofdstad van Frankrijk. uiteraard begrijpelijk.
Dit is nog maar het begin van vele andere wetten. Ik denk dat er nog veel gaan volgen, en daarbij gaat Wilders een belangrijke rol spelen in de Nederlandse regering. Frankrijk gaat zeker een verzoek doen bij de Europese Unie om deze wetten door europa toe te passen, om de spanning van alleen Frankrijk af te halen. En of ze nou tegen of mee stemmen is nog maar de vraag. Wilders zal hier zeker de Regering hierbij een zetje moeten geven om daarin mee te gaan. Dus daarom een blik naar de toekomst. Wat er nu gaat gebeuren is en blijft een vraag.
Maar het verbod is zeker een voordeel voor de heer Wilders. Nu is het aan hem de kunst te hebben, om daarin te kunnen meespelen en toe te passen.
Vroeger
Om alles mogelijk te maken moet het beeld van hem, en de beschuldigingen van haat broeden onder de Nederlandse bevolking weg. Er zijn mensen die hem vergelijken met de meest afgrijselijke figuren, want zoals men zegt: ''geschiedernis herhaald zich". Vooralsnog een onterechte beschuldiging. Ondanks deze beschuldigingen is hij toch lijsttrekker van de hardst groeiende partij, en dat zegt wat over hem en zijn meningsuiting. Misschien is het iets wat Nederland nodig heeft?
Conclusie
We gaan nog veel van Wilders horen, en het verzoek van de Kopvoddentaks is nog niks met wat er komen gaat. Misschien moet er meer naar hem geluisterd worden, maar volledig de macht geven niet, want dat zal hij nog niet aankunnen. Frankrijk is nog maar het begin, en een stem voor Wilders. hoe slechter mensen over hem gaan denken, des te meer zetjes hij mee krijgt.
Laat een reactie achter
agnes schreef op 13 Apr 2011 om 14:40
Wilders wordt nu al monddood gemaakt door de politiek, waar hij gewonnen heeft komt hij vaak niet in de coalitie. Wilders vertolkt de woede en onmacht van veel Nederlanders die zien dat de allochtoon/moslim ons land overneemt. Lees mijn verhaal maar over de amsterdammer en de allochtoon. Daar staat een stukje geschiedenis bij. We zien constant intimidatie en geweld, net nog voor mijn deur werden agenten belaagd door Marokkanen. Er is geen respect en men kan daar weinig of niets aan doen. Wilders durft te zeggen wat veel mensen denken! En krijgt daardoor veel volgelingen die weinig of niets durfen zeggen of doen omdat ze bang zijn voor repressailles. Want dat is de realiteit!
verbijsterend62 schreef op 13 Apr 2011 om 17:37
Goed artikel; ik zal sowieso nooit op een partij stemmen die de bevolking aanzet om bepaalde bevolkingsgroepen te discrimineren, of dat nou de partij van Wilders is of een andere....
Ruud schreef op 13 Apr 2011 om 18:07
Wilders roept maar doet niets...dat is nu eenmaal de rol van een populist. Maar door het roepen veranderen andere mensen wel. De invloed van Wilders is dus wel degelijk merkbaar.
Awriter schreef op 13 Apr 2011 om 18:19
Hij roept waar veel mensen toch wel over nadenken. Hij haakt in op zaken die spelen bij deel van de Nederlandse samenleving. Ietwat Hitler ook gedaan heeft in het verleden met de economische crisis en vervolgens ging hij de Joodse gemeenschap beschuldigen. Dat merk ik ook bij de PVV veel zaken worden als gevolg gezien van de moslims. Ik heb zelf het gevoel dat het nu wel langzaam aan het doven is, maar wie weet is het een begin van een grootte opmars. Laat ik het hopen van niet.
Thalmaray schreef op 13 Apr 2011 om 18:23
Als Vlaming kan ik slechts Dhr. Wilders vergelijken met onze situatie hier in België. Ik ga hier niet aan politiek doen, maar het is een feit dat de multiculturele samenleving in alle West Europese landen is mislukt, en dat is niet alleen te danken aan rechtse elementen. Persoonlijk denk ik dat de integratie van niet-moslims wel aardig is gelukt.
Mereltje schreef op 14 Apr 2011 om 08:52
Goed artikel, ik vind Wilders vooral vaak ongenuanceerd roepen, waar er toch wel een punt wordt aangeroerd waar veel mensen het mee eens zijn. Zo is kopvoddentax van de zotte, maar zou het niet prettig zijn wanneer we in elk geval mensen kunnen herkennen, doordat het grootste gedeelte van hun gezicht te zien is.
020Binjamin1946 schreef op 14 Apr 2011 om 16:23
Zolang klokkenluiders geen bescherming genieten (zie mijn artikele over: Klokkenluiders zijn niet geliefd bij politici, is er iets grondigs iets mis met de poitiek.
char188 schreef op 22 Apr 2011 om 23:14
Interessant om te lezen. Duim! Ben ook benieuwd wat je van mijn gedachten hierover vindt.
shpendi schreef op 04 May 2011 om 10:06
is dat die wilders die probeert nederland kapot te maken.
groot verrassing dat zij partij heeft gewonen.
pech voor nederland.
draak schreef op 04 May 2011 om 14:35
De strekking van het artikel vind ik goed. Wat ik jammer vind is dat ook jij, zoals velen, niet de moeite nemen om de betekenis van de partij van Mussaert en van het woord fascisme eerst op te zoeken. Wilders is geen fascist, geen nazi, geen neo nazi.
Hij is eigenlijk niet meer of minder dan wat men in Duitsland een Stammtischschreier noemt. Iemand die dat roept wat een deel van het volk graag hoort of zelf in kleine groepen zelf wel eens zegt. Het probleem is dat dit stemmers en dus zetels oplevert, maar helaas geen visie of toekomstperpectief. De enige twee effecten zijn: andere politici die om stemmen te winnen ook gaan lopen roepen. Twee dat we niet meer met elkaar in gesprek gaan om oplossingen te zoeken, die passen bij Nederland, bij onze samenleving en bij onze democratie.
beep schreef op 05 May 2011 om 16:58
ben het helemaal met Draak eens.
De PVDA was laatst jarig. collegiale felicitaties uit politieke kringen. Wilders feliciteerde via Twitter met 'gefeliciteerd Job met het 65 jarige pvdArabieren'.. Kom op zeg! dat is ver onder het niveau van een puberende middelbare scholier. Maar over inhoud gaat het dus niet meer in de politiek. Helaas.
Tascha schreef op 06 May 2011 om 17:01
Ik sluit me helemaal bij jouw artikel aan! Goed artikel.
Dikkiedik1964 schreef op 07 May 2011 om 08:33
Geert Wilders dat is toch die man die zijn hete hangijzer in zijn verkiezingsprogramma, een dag na de verkiezingen gelijk in een emmer koud water heeft gegooid, nl het opschroeven van de AOW leeftijd.
Blijkt maar weer dat ook hij niet te vertrouwen is
jwinkelhof schreef op 09 May 2011 om 19:03
hier het vervolg http://www.xead.nl/wilders-de-toekomst-of-nsdap-part-2
Lid sinds 1 jaar
7 reacties geplaatst
11 artikelen beoordeeld
9 artikelen geschreven

Gerelateerde artikelen
jwinkelhof beveelt aan
- Door alcoholische drank gaat …..
- Playstation network gehackt, grootste cyberdiefstal ter wereld
- 14 vreemde weetjes over dromen
- Ikea : 10 duistere geheimpjes
- De foto die we wel te zien kregen
- Geloof, verbind of ontbind?
- De vraagtekens van alphen









cc schreef op 13 Apr 2011 om 14:04
goed artikel