Ziet u de bomen door het Euro-bos nog? Op hoog niveau wordt er van alles bedisseld. Veel dingen weten we niet eens....

Wat vindt u van de verkwanseling van onze democratie?
Al eens gehoord van het ESM verdrag? Als dit plan door onze kamer wordt aangenomen, dan worden we geregeerd door deze instantie van de EU. Stemmen wordt dan dus nutteloos. Wat vindt u ervan dat er leiders worden verwisseld zonder verkiezingen?
Er zijn inmiddels al twee politiek leiders vervangen in Europa. Niet geheel zonder toeval, door twee topmensen van Goldman Sachs, de zakenbank der zakenbanken. Met stille trom, maar met grote gevolgen.
Vervangen van leiders
De regeringsleiders van Griekenland en Italië zijn zonder verkiezingen vervangen.
De teerling is geworpen, ons systeem is door en door verrot te noemen en men erkent het nog openlijk ook.
“Het land heeft hervormingen nodig in plaats van verkiezingen,” zei voorzitter van de Europese Raad Herman van Rompuy tijdens zijn bezoek aan Rome.
In It
alië is Monti naar voren geschoven om Berlusconi te vervangen, niet door de wil van het volk, maar door die van de financiële wereld. Monti heeft als opdracht Italië uit het slob te trekken. In opdracht van Goldman Sachs welteverstaan.
Aan de massa heeft men doen voorkomen, dat dit allemaal heel erg keurig netjes gegaan is.
Maar mis ik iets? Sinds wanneer worden staatshoofden van landen even vervangen, zonder dat de stem van het volk gehoord wordt?
Zelf hebben ze dat klaarblijkelijk ook in de gaten, want wat schertst mijn verbazing:
Er is natuurlijk mamma-mia gekissebis in het Italiaanse op hoog niveau. Natuurlijk laat Berlusconi zich ook nog horen en stelt: “Monti kan gerust aanblijven tot 2013, maar aan de steun van zijn Volkspartij voor de Vrijheid zijn voor Monti bepaalde voorwaarden verbonden."
Maatregelen die tegen de standpunten van deze club indruisen, zoals een belastingverhoging voor de rijken zullen ervoor zorgen dat hij niet kan aanblijven.
Om het geheel toch nog een democratisch tintje te geven...

Supermario Monti verklaart plechtig dat hij zich niet verkiesbaar zal stellen als kandidaat voor de verkiezingen in 2013.
Dit heeft oud-premier Silvio Berlusconi laten weten in een interview met Corriere della Sera.
Even voor de goede orde: hij gaat zich niet verkiesbaar stellen voor de volgende verkiezingen; want het is gewoon een premier, die nooit verkiesbaar is geweest.. toch!
We vertalen het even naar ons land.
Stel, de financiële wanorde in ons land duurt voort; de zondebok is plots Rutte, die vervolgens wordt vervangen door Prins Friso of een ander vooraanstaande Nederlander welke zich koesteren in de wereld van bankiers. Slechts tot de volgende verkiezingen hoor.....
Hoe democratisch zou u ons land dan nog vinden?
Weet u wat er allemaal boven uw hoofd beslist is en beslist wordt?
Onderstaande is nieuws wat de Mainstream media niet belangrijk genoeg vindt, om het u uitvoerig uit de doeken te doen. Het onderwerp verdient namelijk met het volste recht een plekje in de schijnwerpers.
Op 11 juli jongstleden is door 17 ministers van Financiën het ESM-verdrag getekend.
Oké dat is gebruikelijk, dat doen ze wel vaker zult u denken.
Nu, ik ben in de nederige veronderstelling, dat ik dit verdrag eigenlijk best wel graag breed uitgemeten in alle kranten had willen zien.
Enfin, dit ESM-verdrag volgt op een resolutie welke op 25 maart is aangenomen door het Europees Parlement. Parlementen van de eurolanden moeten dit verdrag overigens nog ratificeren, wat inhoud dat onze Tweede Kamer haar goedkeuring nog moet geven.
En wij burgers maar denken dat op 6 oktober toen men stemde, het noodfonds al een voldongen feit was. Dit is dus niet zo want op die bewuste oktoberdag heeft men gestemd over het EFSF, wat een voorloper is van het Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM)
Maar wat is dat ESM dan?
Omdat het financiële spel in Europa in een eindfase beland is, is de leiding in grote paniek.
Merkel wil dat er een “durchgriffrecht” ingesteld wordt, waarmee begrotingsdiscipline wordt afgedwongen.
Dit (in)grijpen dient in de ogen van Merkel door het ESM te geschieden. Dat zou de waakhond moeten worden met verregaande bevoegdheden in te grijpen in een lidstaat.
Als een Financieel Ministerie van de EU landen zou deze club dan orde op zaken moeten stellen. Om de wanorde in een bepaald land het hoofd te bieden, zal het ESM fondsen werven in de andere lidstaten..
Durchgriffrecht = DoorgrijpRecht: we gaan door met graaien....
Wat staat er zoal in het ESM verdrag?
De Nederlandse tekst van het verdrag is hier te vinden
In Artikel 8 staat vermeld dat het startkapitaal van het Stabiliteitsmechanisme 700 miljard euro dient te bedragen. De ESM-leden (waaronder Nederland, dus) beloven elke aanvraag om kapitaal, onverwaardelijk en onherroepelijk te betalen, en wel binnen de strikte betalingstermijn van 7 dagen.
De raad van bestuur kan besluiten om de hoogte van het kapitaal te wijzigen en dus artikel 8 aan te passen.
Conclusie: De ESM kan zonder meer en zonder limiet kapitaal vorderen.
Daarnaast heeft het stabiliteitsmechanisme de volledige rechtsbevoegdheid als partij in juridische procedures.
Vindt u het handig als er rechtspraak is over onze financiën en dat dit uit handen gegeven is aan het ESM, een orgaan van de EU?
We zijn er nog niet hoor, er is namelijk meer.
Het nieuwe kindje van de Europese Unie geniet juridische immuniteit evenals haar eigendom en financiële middelen.
Alle bestuursleden, regelneven, directeuren, plaatsvervangers en andere personeelsleden zijn geheel gevrijwaard van gerechtelijke procedures en genieten daarnaast onschendbaarheid met betrekking tot hun officiële documenten.
Voor het ESM ontbreekt iedere wettelijke basis. Wat vindt u ervan dat een Europese club zoveel bevoegdheden op financieel vlak gaat krijgen, IN ONS LAND?

De ondertekening op 11 juli voor dit bewuste ESM, door de ministers van Financiën, werd middels een persconferentie aangekondigd. Er was echter de volgende dag geen enkele Nederlandse of buitenlandse krant te vinden met een titel over dit nieuwe Europese verdrag.
Er zijn nu verregaande plannen om het kapitaal op te hogen naar 1500 tot 2000 miljard euro.
4.200 tot 6.300 per EU-onderdaan welteverstaan!
Het verdrag zou pas in juni 2013 van kracht worden. Daar wil men nu 2012 van maken.
Parlementen zal gevraagd worden haast te maken met de rectificatie van dit verdrag
Met het
ESM verdrag verspeelt Nederland zijn monetaire soevereiniteit en daarmee dus ook zijn democratie. Hoe wil je nog plannen maken als land, als het Stabiliteitspact gevolmachtigd is, als het haar goed schikt, een paar miljard op komt halen?
Wilt u dit? Wilt u geregeerd worden door een stabiliteitsmechanisme, die uit onze schatkist een door deze club, nader te bepalen bedrag, komt graaien?
Als u dit niet wilt, dan wil ik u oproepen zoveel mogelijk te mailen naar de Tweede kamer, politieke partijen en politici, met het verzoek hier tegen te stemmen.

U HOEFT UW STOEL NIET UIT, EN KUNT ALS U HIERONDER KLIKT, DE PETITIE ONDERTEKENEN, DAT U TEGEN HET ESM-VERDRAG BENT. ZEGT HET VOORT!
U kunt hier de petitie ondertekenen
We worden straks geheel democratisch financieel geregeerd door een financiële instelling als dit plan door de kamer komt. Kosten per burger staan nu al op 4200 tot 6300 euro..... aanvangssalaris,dan.. Ieder moment te verhogen...
Democratie?
Meer lezen? Dit kan op hersenspinsels.
Laat een reactie achter
Sandra-Philippo schreef op 02 Dec 2011 om 20:10
Je hebt helemaal gelijk Wolf!
Maar als we deze petitie tekenen (ik heb dat al gedaan) dan doen we in ieder geval iets!
chrisrik schreef op 02 Dec 2011 om 20:32
Beste Lucifall, ik kan niet meer dan je 100% gelijk geven!
Wat hebben wij ,gewone mensen, nog in de pap te brokken?
Hier in België is het hek helemaal van de dam!
Politiekers!
Ik teken de petitie en hopp dat dit niet alleen geldt voor Nederland, maar ook voor ons!
Dikke duim!
Sandra-Philippo schreef op 02 Dec 2011 om 20:56
Dank je Chrisrik!
Het moet nog door de Europese parlementen heen, te leiders hebben wel al getekend... In Belgie zal het ook aan de orde zijn, en dus door het parlement geloosd moeten worden.
Ik heb even op google gezocht, maar zie geen Belgische actievoerders... In jouw geval zal ik een dan gaan mailen naar een voor jou leuke politicus in het Belgische....
yrsa schreef op 02 Dec 2011 om 21:14
weer heel goed neergezet, met het nodige sarcasme. heerlijk...en ik teken...
Surfingann schreef op 02 Dec 2011 om 21:56
Heel goed geschreven. Heb de petitie getekend en getwitterd zodat nog veel meer mensen de petitie kunnen tekenen.
Sandra-Philippo schreef op 02 Dec 2011 om 22:06
Wat fijn dat jullie ook allen tekenen! Dit is zo belangrijk hier ruchtbaarheid aan te geven! We worden verkwanseld waar we bij staan..
Surfingann superbedankt voor het doortwitteren, helemaal top!
Dank lieverds! Laten we hopen dat er kamerleden gaan wakker worden. Dat er Nederlanders gaan wakker worden.
Ik ga ook maar een paar kamerleden mailen...
Ingrid2 schreef op 02 Dec 2011 om 22:22
jij houdt ons goed scherp op deze manier. goed artikel!
spiritlady schreef op 02 Dec 2011 om 22:36
wat een goed plan surfingann heb hem ook nog maar even de lucht in getwitterd
Sandra-Philippo schreef op 02 Dec 2011 om 23:40
Bedankt Stormerwout en Ingrid!
Helemaal top Spiritlady! Ik moet dat twitteren eens gaan ontdekken, eerst eens aan een andere foon... :-) Bedankt voor de support..
Jack-Hage-Sr schreef op 03 Dec 2011 om 14:42
Niet zeiken en zielig doen mensen, jullie hebben zelf niet opgelet, niemand wilde ingrijpen met het verdrag van Maastricht - Er was destijds maar één man te vinden die destijds zijn bek open trok... werd helemaal als angsthaas uitgescholden! .....en nu een beetje lopen zeuren hier, kom nou zeg ! Neeeee, eigen schuld - dikke bult! weer een petitie, weer een groepje erbij,......ga zo door allemaal............er is maar één oplossing... D ;)
Sandra-Philippo schreef op 03 Dec 2011 om 15:38
Jack, dat is zo...
Er is maar één ding EEN BETER NEDERLAND
Maar tot die tijd beslissen 2e kamerleden, welke nu in die stoel zitten, over dit verdrag.
Dit verdrag wil ik niet en velen met mij..Jij ook niet!
Dit gaat om wat wij nu kunnen doen en onze stem laten horen aan kamerleden die straks beslissen of wij wel of niet de democratie in ons land houden.
Als het in de toekomst anders mag : graag! Maar voor nu, is het doen wat je kunt doen..
Velen hier zullen tegen Maastricht geweest zijn, ook Nee gestemd hebben, maar toch: alleen als je je stem laat horen genereer je effect.. Wat anders : Wachten op betere tijden?
Neh ik leef Nu en dat speelt nu en daar heb ik nu mijn stem in laten horen...
Taco-Veldstra schreef op 03 Dec 2011 om 17:28
Je bent goe d op de hoogte met de politie scherpe nanlyse mijn bewondering duim taco
Jack-Hage-Sr schreef op 03 Dec 2011 om 19:39
Bij het verdrag van Maastricht mochten / konden wij niet tekenen, dat ging over de nieuwe EUGW.! Het verdrag van MST. werd ons op het journaal verteld!
mippel schreef op 03 Dec 2011 om 19:48
Jack toen met het verdrag van Maastricht, daar waren ook genoeg mensen niet mee eens, laten we wel wezen het gesodemieter is pas echt begonnen met dat geouwehoer van die Euro. En ook daar waren het er vele niet mee eens en waren de waarschuwingen niet van de lucht. Maar wat wil je beginnen. Aangesloten lidstaten moeten zich vanaf nu beter aan de afspraken houden, anders krijgen ze boetes. Van een kale kip kun je niet plukken. Je ziet het nu weer halen ze die gasten van Goldmann Sachs binnen, het is toch allemaal een pot nat.
Lid sinds 8 maanden
5568 reacties geplaatst
4966 artikelen beoordeeld
260 artikelen geschreven

Gerelateerde artikelen
Sandra-Philippo beveelt aan
- Het Gravensteen: de mooiste middeleeuwse burcht der Lage Landen.
- Vervolg op de uitdaging van Verbijsterend
- Heel erg bedankt Taco!
- De Xead-krant (Jaargang 1 - Nummer 17)
- Hoe gaat dit aflopen?
- De Stargate in Peru, deur naar een andere wereld?
- Prijsvergelijkers op het internet: waar winkel je het voordeligst?









wolf407 schreef op 02 Dec 2011 om 19:44
Lieve Lucifall ook in ons land is de democratie al ver te zoeken
en komt alleen nog maar voor in de geschiedenisboeken
Kijk naar de laatste verkiezingsrondes in ons land
en wat daar mee was aan de hand
De keus van het volk was niet die van de partijleiders in ons land
en schoven het opzij en aan de kant
liet een formateur het kabinet samen stellen
en dan nog openlijk over een democratie gaan vertellen
Duim