Past de sharia- wetgeving in onze Westerse samenleving? Is Sharia4Holland een aanvulling op de vele organisaties welke ons land kent?

 

Past Sharia4Holland in onze samenleving?

Ons land kent talloze organisaties. Voor ieder doel wordt wel een 'club' opgericht. Wij leven in een democratisch land, waar de kiezers bepalen, door wie het land geleid wordt.
Onze wet biedt de ruimte aan het vrije belijden van een godsdienst, maar ook om er geen te hebben.
Ook voorziet onze wetgeving in het gelijkheidsbeginsel tussen man en vrouw.
Iedere organisatie dient ervoor te zorgen dat zijn statuten in overeenkomst zijn met onder andere deze wetten. Tevens kent onze wetgeving een scheiding van kerk, staat en rechtelijke macht.

 

Wat is Sharia4Holland?


De doelstelling van deze organisatie is van Nederland een islamistische staat te maken.
Zij roepen moslims op ten strijde te trekken om zo dit doel in Nederland te bereiken.
Sharia4Holland is een zijtak van Sharia4Belgium.

 

Wat is Sharia?


Sharia is het Arabische woord voor de islamitische wet en betekent letterlijk 'weg naar de bron'.
In de Sharia – wetgeving bestaan geen wetboeken. Het is een religieuze plichtenleer die het handelen van de mens bepaalt in wereldse en religieuze zaken. Dit met betrekking tot de relatie van mensen onderling en als mens tot God. Het eindoordeel van het menselijk handelen wordt in de Koran bij God gelegd.

De sharia omvat sancties om dit juiste handelen af te dwingen, wanneer daar een maatschappelijk belang gediend wordt.
Omdat er geen code is gedefinieerd van deze Sharia - wetgeving kan er met tegenstrijdige uitkomst - geredeneerd worden. In plaats van wetboeken gelden oudere uitspraken en juridische traktaten als basis voor rechterlijke beslissingen. Rechters (qadi) zijn er niet aan gehouden jurisprudentie en traktaten tot in detail te kennen. In de eerste plaats fungeren zij als arbiters. Als ze er niet uitkomen doen zij een beroep op een rechtsgeleerde (faqih), die op basis van de bronnen (Koran, soenna, idjma – overeenstemming van rechtsgeleerden – en qiyas – analogie –) een fatwa afgeeft.

De Sharia kent regels in verschillende deelgebieden: kledingvoorschriften, verhoudingen tussen mannen en vrouwen, het erfrecht, strafrecht, geloofsafval, belastingen, spijswetten en regels over  landbouw en milieubescherming. De straffen welke de Sharia oplegt zijn in onze Westerse ogen barbaars.

 

De groepering Sharia4Belgium – Sharia4Holland


Op de Sharia4Belgium-site stelt de organisatie zich als volgt voor en richt het woord ook tot Nederlanders: 

Wie zijn wij?

Alle lof en dank is aan Allaah. Diegene Die doet leven en doet sterven. En tevens Degene die de gelovigen heeft bevolen om te strijden op Zijn pad, hoewel een deel van hen dit bevel heeft geweigerd en zich hiervan af hebben gekeerd. Er zijn weinigen die hun Heer hierin gehoorzaamd hebben en in standvastigheid deze verheven status dragen.
En de vrede en zegeningen van Allaah zij met de leider van de Mujaahideen, de Profeet Muhammad (vrede en zegeningen zij met hem), zijn familieleden, zijn metgezellen en al degenen die in hun voetstappen zijn getreed en hun leiding hebben gevolgd tot de Dag der Opstanding.
Amma ba’d, en vervolgens,

Welkom op de site van Sharia4Belgium.” * Sharia4belgium.com

 

Sharia4Belgium


Sharia4Belgium is opgericht om de Islam in haar zuiverste vorm te presenteren; volgens de Aqeedah en Minhaaj van Ahloel-Soennah wal Djamaa’ah. Dit is de leer volgens de Koran van Allah en de Soennah van de Profeet Mohammed.

Shariah4Belgium is een groepering, welke bestaat uit moslimjongeren in België, die een antwoord willen geven aan aan het bevel van Allah: het oproepen naar het goede en het waarschuwen tegen het slechte. Deze groep keek met bloedend hart toe naar het groeiende aantal, dat massaal richting de stembus gingen om te stemmen voor de democratie en zo liefde voor de Sharia zagen verdwijnen, waarmee ook de Islam in haar zuivere vorm. Zelfs gelovigen ontkennen het belang van de Sharia in het dagelijks leven en interesseert men zich niet meer in het daadwerkelijke invoeren en naleven van de Wetten van Degene Die hen geschapen heeft.
De Sharia is de Wet van Allah, welke bedoeld is voor alle tijden, alle plaatsen en alle mensen en wel tot het einde der tijden.

Sharia4belgium streeft ernaar om op te roepen naar de Sharia in België en de rest van de wereld.

Zij hebben het niet nodig om een regering om ver te werpen, als een groot deel van de Nederlanders haar Heer erkent en hiermede ook Zijn eerlijke en barmhartige wetgeving, dan zullen zij degenen die zich nu naast Hem denken te kunnen plaatsen, zelf wegjagen. Wij zijn niet van plan onze wens op te geven, Allaah is met degenen die Zijn Woord willen laten zegevieren en daarom zullen wij strijden voor Zijn Wetgeving, een Wetgeving die vrij is van tekortkomingen en schittert in zijn perfectie. Het resultaat is geheel in de handen van Allaah, wij vertrouwen op Hem, daar Allaah de Ummah, de volmaakte godsdienst al-Islaam, de overwinning heeft beloofd.”
* Sharia4belgium.com

 

Twee doelen:

Eerste doel: herstellen van Allah's recht op aarde en toezien dat het nageleefd wordt. Er wordt geworsteld met onderdrukking die het het resultaat is van de invoering en naleving van menselijke, imperfecte wetten. Hier dient de mensheid van bevrijd te worden door het accepteren en implementeren van Allah’s wetten. (de Sharia).

Tweede doel: het aanmoedigen van andere jamaa’aat en om ze bij elkaar te brengen om voor dezelfde principes te werken. We willen, met de wil van Allah, verschillende groepen die elkaar niet kennen, maar wel verbonden zijn door hun religie, de religie van de Ahloel Soennah wa-l Djamaa’ah, bij elkaar brengen om elkaar te leren kennen en om zij aan zij samen te werken. Deze samenwerking brengt eenheid. Eenheid brengt kracht, dit samen met het juiste geloof brengt de hulp van Allah (de Verhevene). De groep claimt niet dat ze de leiders zouden moeten of kunnen zijn, maar ze hopen dat ze steun kunnen geven, waar wij zich ook mogen bevinden op deze aarde van Allah.


Shariah4Holland


Op het internet profileert Shariah4Holland zich als een ’groep jongeren uit Nederland’ welke bereid is ’te vechten voor de wetgeving van Allah’. Ook schrijven ze pas te stoppen tot de dood hen zal inhalen en de vlag van Sharia zal waaien boven het Koninklijke Huis in Den Haag’

Sharia4Holland is op dit moment actueel door het verstoren van een debat.
De AIVD stelt dan ook bezorgd te zijn over de radicale moslimgroepering Sharia4Holland.
Kamerleden zijn bang dat leden van de beweging geweld gaan gebruiken en eisen zodoende maatregelen, zo meldde vrijdag het AD. Afgelopen woensdag verstoorde de beweging een debat en bekogelde men GroenLinks-Kamerlid Dibi met eieren onder het roepen van radicale leuzen.
Een zelfde voorval heeft zich ook al eerder in Delft voorgedaan.
De moslimgroep treedt steeds meer naar buiten, ook door middel van flyeren op straat.
Marcouch (PVDA) noemt het gedachtegoed van deze beweging gewelddadig. Ook CDA’er Çörüz wil maatregelen. VVD’er Hennis-Plasschaert noemde het intimiderende gedrag „onbestaanbaar.” De PVV pleit al langer voor een verbod.
Van de radicale moslims uit België zijn twee verstoorders gearresteerd, de anderen werden weggestuurd. De verstoorders zijn vermoedelijk aanhangers van Sharia­4Belgium, een beweging die islamitische wetgeving wil invoeren bij de zuiderburen en ook in Nederland  via Sharia4Holland.

 

De openingstoespraak van Sharia4Holland van Abu Imran bevatte de boodschap aan Koningin Beatrix, zich tot de Islam te bekeren.

In Groot-Brittannië werd de soortgelijke beweging Sharia4UK in 2010 verboden. Dit, terwijl de UK Sharia – rechtbanken kent. De PVV heeft dit ook aan minister Donner van Binnenlandse Zaken gevraagd. Wilders deed aangifte omdat hij in internetfilmpjes van de beweging werd bedreigd.

De aanhang onder moslims in Nederland is minimaal, daar zelfs als orthodox bekendstaande moslims niets zien in de strijd van Sharia4Holland of – Belgium.


Een voorbeeld:
De Imam Sheikh Fawaz Jneid uit Den Haag  is van mening dat de moslims achter Shariah4Holland en Sharia4Belgium opgesloten moeten worden.
Volgens Fawaz Jneid worden de organisaties door criminelen en gekken gerund. Opmerkelijke uitspraken van deze imam, daar die ooit Ayaan Hirsi Ali een gruwelijke ziekte toewenste.
De woordvoerder van Shariah4Holland en Sharia4Belgium is woedend. "Wat jullie doen bezorgt de moslims moeilijkheden in Nederland en in België", stelt de imam. "Wie van de moslimgeleerden heeft jullie een fatwa gegeven voor deze dwaling en onrust, waarmee jullie de Nederlanders tegen ons opzetten?"

 

Past Sharia4Holland in onze samenleving?

 

De volgende vragen rijzen:

De doelstelling van Sharia4Holland is van Nederland een Islamitische staat te maken.
Strookt dit met de godsdienstvrijheid, zoals onze wet deze erkent?

Er wordt gesteld: “Deze groep keek met bloedend hart toe naar het groeiende aantal, dat massaal richting de stembus gingen om te stemmen voor de democratie en zo liefde voor de Shariah zagen verdwijnen, waarmee ook de Islam in haar zuivere vorm.
Kan men dit lezen als een afwijzing van democratie?

En daarom zullen wij strijden voor Zijn Wetgeving, een Wetgeving die vrij is van tekortkomingen en schittert in zijn perfectie.”
Wat wordt dan de plaats van de bestaande rechtelijke macht?

Hier dient de mensheid van bevrijd te worden door het accepteren en implementeren van Allah’s wetten (de Shariah)”
In het eerste doel wordt gesteld dat men worstelt met de onderdrukking ten gevolge van de invoering en naleving van menselijke, imperfecte wetten.
Kunnen we dit lezen als een verwijzing naar de rechterlijke macht, welke imperfect zou zijn?

Past de Sharia wetgeving in de scheiding tussen Kerk, Staat en Rechtelijke macht?

Als een als radicaal bekend staande Imam van mening is, dat de leden van deze groepering opgepakt dienen te worden, wat is dan de toegevoegde waarde van Sharia4Holland voor de Nederlandse moslim gemeenschap?

16
Word fan
Delen
Ongewenst

Laat een reactie achter

+0 -0- x

yrsa schreef op 10 Dec 2011 om 11:42

Pittig onderwerp snijdt je aan, met goede vragen aan het einde. De kerk en staat zijn idd gescheiden en goddank dat wij in een democratie leven waarbij we ook niet kunnen kiezen voor een geloof of zelfs als auteurs/bloggers etc de vrijheid hebben om er de spot mee te drijven.
Gevoelig misschien voor hen die geloven, maar het brengt wel discussies opgang al dan niet een overpijnzing.

En als een radciale imman vindt dat de oprichters gevangen genomen moet worden dan zegt het mij dat er geen structuur is in dat waar ze voor staan...omdat geloof (of dat nu in religie is of in dat waar ze voor staan) verschillend is per mens en de opvattingen anders zijn.

Ik bedoel...ik geloof dat Senseo de beste koffie is, maar wellicht dat vele daar anders over zullen denken.
Harttikke fout natuurlijk, maar om daar nu een clubje voor op te richten vind ik behoorlijk vermoeiend.

Idioot voorbeeld, maar ik ben van mening dat we nederland moeten laten zoals het is. Dat waar wij nederlands voor staan... en ja, ik ben vrij nationalistisch en de sharia past daar niet in, omdat de onderbouwingen liggen in de koran en de tijd dat wij in nederland de bijbelse wetten nastreefden was in de tijd van de middeleeuwen, volgens mij.
kortom... beetje achter de feiten aanlopen in een opdringerigheid van radicalen en extremisten.

+0 -0- x

Sandra-Philippo schreef op 10 Dec 2011 om 12:07

Bedankt voor je reactie, Yrsa.
Het is inderdaad eenpittig onderwerp, waarbij ik de moeite had , om in het kader van de schrijfopdracht neutraal te blijven.
Zelf ben ik van mening, dat de Sharia niet past in onze samenleving. Deze groep zet naar mijn mening "eigen volluk" in een slecht daglicht, puur en alleen al door de doelstellingen, welke ze hanteren.

Wij zijn een vrij land, waar ieder mag kiezen.. voor wat hij aanhangt..
Ik geloof dat we dat zo moeten houden.

Een verbod is te overwegen mijns insziens in navolging van de UK.

+0 -0- x

Rose_love schreef op 10 Dec 2011 om 12:24

Heel pittig onderwerp, maar ontzettend goed gedaan, dat zal ik eerst zeggen. (Voor ik het vergeet;)) Maar ik ben het helemaal eens met wat je in jouw reactie schrijft, we leven in een vrij land, waar ieder dus vrij is om te doen wat hij wil!

En wat betreft het nationalisme sluit ik me volledig bij Yrsa aan, Nederland moet wel Nederland blijven!

+0 -0- x

Sandra-Philippo schreef op 10 Dec 2011 om 12:32

Bedankt Rose!
Het was een taaie kluif. Ik sta overigens ook achter Yrsa, dat Nederland wel Nederland moet blijven!

+0 -0- x

mippel schreef op 10 Dec 2011 om 13:36

Nou Rose-love met alle respect bidt god maar op de blote knieen dat de lijn die men probeert in te zitten niet doorzet want dan zouden vele op de koffie komen, incluis jij, hoef ik maar naar jou logo te kijken, en dat van mij niet te vergeten. En stukjes op Xead schrijven kun je dan helemaal vergeten.

+0 -0- x

mippel schreef op 10 Dec 2011 om 13:38

Enkele taalfouten sorry, te vlug gedrukt.

+0 -0- x

Sandra-Philippo schreef op 10 Dec 2011 om 13:55

Bedankt voor je reactie Mippel

+0 -0- x

Tromp schreef op 10 Dec 2011 om 15:04

Tromp zegt:eerstens, een groot compliment voor de auteur. Zij heeft haar research goed gedaan. Een lastig onderwerp om dit
te schrijven, maar de autrice is daar goed in geslaagd.
Verder ben ik het eens met de auteur en alle andere mensen,
die op die artikel reageerden.

Deze 'Sharia-club' heeft middeleeuwse opvattingen en zal dan ook, m.i. geen voet aan de grond krijgen in Nederland.

Verbieden is, n.m.m. dan ook niet nodig.

Tenslotte:DUIM voor schrijfster (en fan was ik al).

P.s.:@Lucifall:zeer goed geschreven artikel.'Chapeau'!

+0 -0- x

Sandra-Philippo schreef op 10 Dec 2011 om 15:18

@ Tromp: hartelijk dank voor dit compliment!

Ik ben ook blij dat ik bij het inlezen gemerkt heb dat de bestaande "moslimgroeperingen helemaal" niets hebben met dit enge clubje. Jouw opmerking dat verbieden, daarom niet nodig is, is gegrond.

Ik hoop dat het bij de incidenten blijft, welke er tot nu toe geweest zijn, hoewel ik het een eng idee vind, dat het juist Sharia4Belgium was, die kwam protesteren. In België hijgt justitie hen namelijk in de nek.

Als er nare gevolgen komen van het bestaan van deze organisatie, met hun ook voor moslims middeleeuwse ideologie, en kruisbesmetting loert, denk ik dat een verbod op zijn plaats is.

P.S. Tromp: bij je profiel staan 3 artikelen, maar er staan geen artikelen?



+0 -0- x

Tromp schreef op 10 Dec 2011 om 22:26

@Lucifall:u/je hebt helemaal gelijk. Ik heb nog geen artikelen geplaatst.Ik heb er een drietal gepland. De software'vertaalt' dit, abusievelijk in:'geplaatst'. Foutje dus, m.i.van de pro-grammeur(s) van 'Xead'!
Tsja, 'sjit heppens':-)!

De 3 artikels zijn, in concept gereed, maar moeten nog bijge-
schaafd worden. Daarnaast zal/mag ik min. 1 artikel voor-leggen aan 1 v.d. talentvolle en ervaren auteurs van deze site.

Om een slipje v.d. sluier op te tillen, hierbij de, voorlopige titels, van de geplande artikels:

#01. Tien(10) mythen die uw seksleven kunnen vergallen.
#02. Statistiek:rekenen of patroonherkenning?
#03. Effectief studeren:gebruik de PQRST-methode!

Tenslotte:ik moet ook nog even aan mijn condolerend ge-
neesheer, vragen of ik deze enorme inspanning wel aan-
kan :)!

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

W.g.:Tromp, Jaap A. MSc.

+0 -0- x

arcade2202 schreef op 11 Dec 2011 om 07:13

Ik kan niets anders doen dan mij aansluiten bij de reeds gegeven reacties, nee , niet omdat ik zelf geen mening heb, maar ik anders in herhaling zou vallen en heel veel complimenten , dit kan ik je nooit na doen, knap stuk werk ! Petje af !

+0 -0- x

Jack-Hage-Sr schreef op 11 Dec 2011 om 10:07

Alles wat je een ander wilt opleggen, past niet binnen dit land!
Een mens is geboren voor vrijheid en eigen keuze! D

+0 -0- x

Abu-Turan-AtTurki schreef op 17 Dec 2011 om 03:37

Beste xead leden,

Als eerst wil ik zeggen dat ik nieuw ben hier op de site en t niveau bevalt me zeer zeker goed. Ik zie namelijk dat mensen niet van die goedkope berichten ( oprotten uit het land etc ) plaatsen.

Wat ik wel erg opmerkelijk vind is dat in dit land Nederland dus iedereen wel zijn/haar ideologie kan promoten en dit zelfs d.m.v soms ook een ander beledigend ( schuilend achter vrijheid van meningsuiting ) te doen, maar wanneer dan zo een groep dus hun eigen ideologie de Islam promoten dat dit dan als een soort bedreiging word opgevat.

De groep op zich roept zeer zeker niet op tot geweld maar eerder een verbale '' strijd '' die dan wordt gevoerd tegen de democratie. Dezelfde strijd en zelfs fysieke is dan gevoerd voor de Democratie bijvoorbeeld in Turkije.

Enkele uitspraken zou ik willen citeren over democratie :

"Democratie zou iets heerlijks zijn, waren er onder de mensen slechts democraten!" [Ernst Hohenemser (1870-1954)]

Democratie is iets waar politici over praten zoals een prostituee over de liefde." (Fernand Auwera - Vlaams schrijver

"Een fanatiek geloof in de democratie maakt democratische instelling onmogelijk." [Bertrand Russell - Engels filosoof en wiskundige (1872-1970)

"De democratie is die regeringsvorm waaronder je zegt wat je wilt en doet wat je gezegd wordt." (Gerald Barry)

Zo kan ik natuurlijk veel verder doorgaan maar als we zelfs naar de realiteit kijken zien wij dat onder het mom van '' democratie'' zelfs pedofilie werd gepredikt en dit is natuurlijk allemaal mogelijk. Theoretisch gezien zou pedofilie en alle perversiteit eromheen legaal worden op het moment dat de volk instemt.

Wat heel erg opvallend is, is dat de mensheid eigenlijk zelf niet zo goed weet wat GOED en SLECHT is. Wat 50 jaar geleden ( gay parade ) als een ziekte/gestoord/ondenkbaar gezien werd word vandaag de dag op scholen gegeven als iets normaals.

Het zelfde geld voor landen zoals Colombia, als je de meerderheid zou vragen over het legaliseren van cocaine transport zou men Ja erop antwoorden en in een ander land is dit weer ondenkbaar.

Een ander voorbeeld is eerwraak wat in Turkije veel voorkomt en word gezien als iets goeds en in een ander land als barbaars.

Zo kunnen we natuurlijk uren lang door blijven gaan maar even om tot mijn punt te komen is dat de mens zelf op zich niet weet wat Goed en Slecht is en dat de wetten niet gebaseerd kunnen worden op de meningen van mensen.

Deze groep Sharia4Holland heeft namelijk alle oplossingen voor de problemen die men nu doorgaat in Nederland.

Het islamitische systeem heeft letterlijk alle oplossingen van economie tot aan sociale problemen van gezinnen.

Na dit allemaal wil ik jullie nu graag tot in de details vertellen over de oplossingen die de Islam nou precies heeft. Of je het er nou mee eens bent of niet, hier kan je over oordelen nadat je weet wat de Islam en de Shariah inhoudt.

De sharia is niet enkel voor de moslims in tegendeel het beschermt en verdedigd het bloed van de niet moslims in een islamitische staat.

* Kleine voorbeelden van de Sharia : Gas, water elektriciteit, rente, btw word afgeschaft. En ja er zijn strafrechten die kunnen barbaars lijken vanuit een ander perspectief maar is allemaal uit te leggen met de voorwaarden die daaraan gesteld worden.

Ik nodig jullie bij deze uit om contact op te nemen met Sharia4Holland en of Sharia4Belgium en een kop koffie/thee samen te drinken en erover te praten.

Jullie zijn met zijn alle van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

Sympathisant Van Sharia4Holland

+0 -0- x

Sandra-Philippo schreef op 17 Dec 2011 om 13:00

Abu, hartelijk dank voor je uitvoerige reactie.

Dit artikel is allerminst een vooroordeel tegen de sharia, of het islamitische recht. Dit is in een context geplaatst mbt de democratie. Ook als een meerderheid in een democratie voor de sharia stemt, zal deze aangenomen worden. Zo werkt de democratie.
De sharia is meer dan de verschrikkingen welke wij lezen en ja, de islam heeft overal een oplossing voor.
Maar wil ieder die oplossing wel? Ik ken voldoende moslims die weinig hebben met sharia4holland.


Je bent kennelijk erg goed op de hoogte!
Waarom plaats je hier niet een aantal artikelen over dit onderwerp?
Juist de andere kant laten lezen brengt inzicht en begrip.

+0 -0- x

janmartin schreef op 30 Dec 2011 om 00:25

De Sharia heeft harde consequenties voor andersgelovigen. Christenen in moslimlanden worden steeds meer vervolgd. Kopten in Egypte mogen geen kerkgebouwen bouwen, christenen mogen geen bijbel meenemen naar Saoedi-Arabië, Turkse christenen mogen niet evangeliseren, moslims die christen of ongelovig worden, worden met de dood bedreigd of daadwerkelijk vermoord, sunnieten en shiïeten plegen bomaanslagen op elkaar waarbij duizenden mensen omkwamen, ze beschuldigen elkaar niet zuiver te zijn. Een kleine greep. Sharia en democratie sluiten elkaar volledig uit.

Reageren?

Registreer of log in om te reageren op een artikel.
Dit artikel bevat:
Toelichting: