Namen mag ik niet noemen, maar hopelijk krijgt niemand, van Xead, verder nog te maken met deze dame. Het is werkelijk heel vervelend wat ze doet!

Melding via een persoonlijk bericht.

Werkelijk, door een persoonlijk bericht, kreeg ik door dat er iemand iets uit een artikel van mij heeft gekopieerd. Degene die het mij melde was een totaal onbekend iemand voor mij, maar ik was er toch wel blij om om het te horen. Dus ik bedankte deze meneer fatsoenlijk en zocht het desbetreffende artikel op. En zowaar, er was een deel gebruikt, uit mijn artikel. Daarop heb ik haar het volgende berichtje gestuurd:

 

Mevrouw van ******

Helaas heb ik geconstateerd dat er delen van mijn artikel over stalken,
welke ik heb geschreven op Xead, door u zijn gekopieerd. Wanneer u
meent, door te vermelden dat de bron Xead.nl is, u gevrijwaard bent
van plagiaat, dan kan ik u vertellen dat u dit goed mis heeft!

 

 

U heeft geen toestemming, specifiek aan mij gevraagd om het artikel
(deels) te mogen gebruiken. Ik sommeer u dan ook, om met onmiddellijke
ingang dit artikel van uw site te verwijderen.

Wanneer u hieraan niet voldoet, dan zal ik dit middels de rechterlijke
macht laten doen, waarbij u mij ongetwijfeld een schadebedrag zult
moeten betalen!

Hoogachtend,

Merel

 

 

Hierop werd gereageerd, alsof het haast mijn eigen schuld zou zijn. Ik ontving onderstaand bericht terug:


Geachte heer/mw

Er staat een duidelijke bronvermelding onder.
Ik moet zeggen de tamtam doet het prima, en u doet uw best maar.
Ik heb er een bronvermedling ondergezet.

Mw **********
p.s Een andere benadering had u misschien beter gestaan, ik ben nl niet zo onder de indruk van uw grote  bek!

 

Dus voor de duidelijkheid: er word vermeldt als bron: Xead.nl!
Ik heb daarop nog het volgende van haar ontvangen:

Ik heb niets onwettigs gedaan heb keurig de bron erbij gezet.Er staat nl geen © bij, want als dat erbij gestaan had had ik u een verzoek gedaan.
Zodra u in de gelegenheid bent moet u maar eens kijken op de site van van ********, ik denk dat de titel genoeg zegt.

 

De volgende mailtjes zal ik jullie besparen, in elk geval, blijk ik nu het onderwerp geworden te zijn tussen mevrouw ****** en meneer ******, waar ik nu de dupe van geworden blijk te zijn. Zelfs berichten op twitter worden verzonden, over mijn rug. Ik wil jullie dus allemaal adviseren om je copyright bij je artikel te zetten en mochten er meerdere mensen bang zijn, ook de dupe te zijn geworden van deze dame.....het is een strijd die je niet wint, want wanneer er een hetze heerst tussen 2 mensen, dan is het heel moeilijk om je eigen gelijk te halen. Ondanks mijn verzoek om het te verwijderen, of de bron te veranderen in de link naar mijn artikel, je praat tegen een muur en zij profiteren met hun gejatte artikelen van jouw geschreven artikelen.

Plagiaat

Ik heb de naam van deze "mevrouw" achterwege gelaten. Het getuigd in elk geval van mijn kant van discretie, wat ik van haar beslist niet kan zeggen. Het feit, dat zij anderen zwart probeert te maken, naar aanleiding van mijn verzoek mijn artikel van haar site te halen, zegt al genoeg. Waarom een ander naar beneden halen, terwijl zij degene is die het artikel pikte? Is dit een manier om de aandacht af te leiden van wat zij deed, nl. plagiaat plegen?

Bij deze heb ik de mailtjes gekopieerd, uit mijn eigen mailbox, namen heb ik verwijderd, behalve de mijne en verder hoop ik dat ik er anderen mee kan helpen om te weten dat je dit soort praktijken tegen kunt komen.

Het copyright teken

Overigens hoef je hier op Xead het copyright teken niet te gebruiken, de artikelen zijn automatisch beschermd op deze site en niemand mag deze kopiëren, zoals je zelf ook geen gekopieerde artikelen mag plaatsen. Want eerlijk is eerlijk, een ander schrijft en jij mag daar niet van profiteren. Een link plaatsen is wat anders, dan wordt je automatisch doorgelinked naar de site en kom je op de orginele site, met het orginele artikel.

© Merel

142
Word fan
Delen
Ongewenst

Laat een reactie achter

+1 -0- x

-Valerie schreef op 25 Oct 2011 om 16:07

Wat erg als je zulke mailtjes krijgt. Als het te heftig wordt kun je er toch mee naar de politie of niet? Ben benieuwd hoe dit af zal lopen.

+2 -0- x

Mindcrime schreef op 25 Oct 2011 om 16:08

Jammer jammer jammer dat er zulke mensen zijn.

+1 -0- x

ikkiedikkie85 schreef op 25 Oct 2011 om 16:10

Belachelijk als je het vraagt dat ze zo reageerd. Ik hoop voor jou dat ze toch een beetje fatsoen en het verwijderd of er een juiste bron vermelding onderzet. Want dit is jou artikel.

+0 -0- x

spiritlady schreef op 25 Oct 2011 om 16:11

ongelofelijk, is het gekopieerde artikel ook op xead , want dan kan je het door tim laten verwijderen door simpelweg op de rode vlag te klikken

+9 -0- x

Tim schreef op 25 Oct 2011 om 16:14

Het is niet nodig om extra copyright er onder te zetten hoor. Dit staat al onder elke pagina:
"Copyright © 2011 Xead.nl. Alle rechten voorbehouden. "

+0 -0- x

Siemw schreef op 25 Oct 2011 om 16:17

Vervelend zeg! En heel naar dat ze zo reageert.

+1 -0- x

dropje schreef op 25 Oct 2011 om 16:20

wat erg ik hoop dat het niet bij anderen gebeurd

+2 -0- x

Lautje schreef op 25 Oct 2011 om 16:25

Jeetje wat vervelend zeg! Ik zou erg boos worden als mij zoiets overkwam. Wel een hele vervelende dame, en ze is zeker fout bezig!

+2 -0- x

Ben schreef op 25 Oct 2011 om 16:26

Een plus. En zulke personen zijn meestal onvolwassen. Ook hebben ze vaak een balk voor hun ogen. Bang om herkend te worden.

+0 -0- x

arcade2202 schreef op 25 Oct 2011 om 16:27

Wat een rotstreek, ik zou het er niet bij laten zitten,groet yvonne !

+1 -0- x

doortje schreef op 25 Oct 2011 om 16:28

Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen! Onbegrijpelijk!
Sterke ermee! D

+0 -0- x

Garfieldje schreef op 25 Oct 2011 om 16:28

Hoe is het mogelijk, gewoonweg intriest!

+0 -0- x

Ingrid2 schreef op 25 Oct 2011 om 16:31

Sterkte zeg, wat een toestand!

+0 -0- x

rinajansen schreef op 25 Oct 2011 om 16:32

Onvoorstelbaar ! Je verwacht dan toch in ieder geval aan andere reactie :(

+0 -0- x

Mereltje schreef op 25 Oct 2011 om 16:38

Vervelend hoor :(

+0 -0- x

mippel schreef op 25 Oct 2011 om 16:40

Nog eens voor alle duidelijkheid, hebben we het hier over een xeader ?
Flauw !

+0 -0- x

chantje90 schreef op 25 Oct 2011 om 16:47

jeetje wat verschrikkelijk ik ga nu ook maar erbij zetten ©Chantje90

+1 -0- x

Merel schreef op 25 Oct 2011 om 16:48

Nee mippel, dit is een mevrouw met een eigen site! Zij schrijft blogs, maar ik betwijfel nu onderhand of ze echt zelf blogs schrijft, want het artikel wat ik schreef, heeft ze ook gedeeltelijk overgenomen.

+0 -0- x

Lovely schreef op 25 Oct 2011 om 16:58

Zo erg... Ja, waarschijnlijk steelt ze dus wel vaker vermoed ik... Niet normaal!

+0 -0- x

neerpenner schreef op 25 Oct 2011 om 16:58

@Tim, zijn de rechten voorbehouden aan de schrijvers of aan de website xead als er onder staat:"Copyright © 2011 Xead.nl. Alle rechten voorbehouden. "?

+2 -0- x

Tim schreef op 25 Oct 2011 om 17:05

@neerpenner
Beiden. In Nederland ben je niet verplicht een copyright vermelding er bij te zetten. Op alle teksten berust auteursrecht, tenzij anders aangegeven. Wij zetten het er extra onder om aan te geven dat wij het zullen aanvechten wanneer iemand op een illegale wijzen gebruik maakt van de content van Xead of haar schrijvers.

+3 -0- x

Tim schreef op 25 Oct 2011 om 17:07

Eindelijk. Het artikel is verwijderd Mereltje. Koste me wat moeite, maar goed.

+0 -0- x

neerpenner schreef op 25 Oct 2011 om 17:09

@Tim, ik woon in België. Verandert dat iets?

+0 -0- x

Merel schreef op 25 Oct 2011 om 17:10

@ Tim, ja, ik kreeg ook een mailtje dat ze het zou verwijdeeren, maar het stond er daarnet nog gewoon op. Bedankt voor je inzet!

+0 -0- x

mr-van-der-Schaft-Raadsman- schreef op 25 Oct 2011 om 17:12

Wat een toestanden hier beste Xead vrinden, ......D

+0 -0- x

Merel schreef op 25 Oct 2011 om 17:22

Intussen is het artikel verwijdert, in plaats daarvan staat er nu:
Hier stond een stukje wat ik met bronvermelding had overgenomen. Niet wetend dat er een vreselijke schreeuwlelijk een email stuurde dat ik geen stukje van die bepaalde website neer mag zetten. Dus is dit verwijderd, simpel

+1 -0- x

neerpenner schreef op 25 Oct 2011 om 17:23

Een vreselijke schreeuwlelijk? Wat erg! Die heeft dus geen respect voor andere hardwerkende schrijvers. Gelukkig heeft ze het verwijderd.

+0 -0- x

Tim schreef op 25 Oct 2011 om 17:23

@neerpenner Nee, maakt niet uit. Volgens mij is het in geen enkel land nodig om er bij te zetten dat het niet gekopieerd mag worden.

+0 -0- x

Sandra-Philippo schreef op 25 Oct 2011 om 17:54

Pff wat zal je nijdig zijn....

+0 -0- x

Thalmaray schreef op 25 Oct 2011 om 17:59

Heel erg die historie, goed voor jou dat je het niet zo hebt gelaten, toont ons dat we allen waakzaam moeten zijn.

+0 -0- x

Nature schreef op 25 Oct 2011 om 18:17

Een geluk dat we Tim hebben :-)

+1 -0- x

stormerwout schreef op 25 Oct 2011 om 18:20

dit schud je wel even wakker! Heftig! Ik voel me erg vielig door de reacties van Tim. Volgens mij zitten we aardig goed wat dat betreft. Bedankt geestelijke vader! En Merel, goed om dit even te ventileren! Het heeft volgens mij opgelevert dat je duidelijkheid en begrip hebt gekregen ;-) Het was een erg stoute mevrouw! Om het maar even voorzichtig uit te drukken!

+0 -0- x

stormerwout schreef op 25 Oct 2011 om 18:21

vielig? Veilig zal ik bedoelen!

+0 -0- x

yrsa schreef op 25 Oct 2011 om 18:41

jeetje.. heftig (ik weet gewoon niets anders te zeggen)
je moet je rot gevoeld hebben na die mailtjes.
wel super dat tim achter je staat en ook een steen bij heeft kunnen dragen.

+1 -0- x

madje88 schreef op 25 Oct 2011 om 18:53

Wat een gedoe zeg! En wat een onbeleefd mens, zomaar dingen overnemen. Ik heb het ook wel eens meegemaakt, dat iemand iets had overgenomen. Alleen niet letterlijk, maar wel echt het verhaal en delen van zinnen wel letterlijk. Heel hinderlijk, gaat toch iemand met jouw veren prijken... Goed gehandeld Merel en een duim én plus voor dit artikel.!

+1 -0- x

Berna schreef op 25 Oct 2011 om 18:54

Ik ben er stil van. Fijn dat Tim er is, dat geeft toch een stuk veiligheidsgevoel. Sterkte Merel.

+0 -0- x

Nickelton schreef op 25 Oct 2011 om 19:00

Heey Merel. Sterke mail!
Enne... als je wilt.. ik doe een studie rechten... moet ik even voor je kijken op welke artikelen je je kan beroepen? Of ik iets voor je kan vinden? Of laat je dat aan je advocaat over...?

+0 -0- x

tiegemboy schreef op 25 Oct 2011 om 19:39

Ik steun je Merel, groot gelijk

+0 -0- x

Lianne01 schreef op 25 Oct 2011 om 20:06

Ongelooflijk.. eerst jatten en dan zo reageren..

+0 -0- x

Arinka schreef op 25 Oct 2011 om 20:20

Echt vervelend dit. Zulke mensen snappen niet dat zoiets niet zomaar een stukje tekst is, maar uit jezelf komt. Heb zelf ooit wel zoiets aan de hand gehad, maar die dame beweerde zelfs dat ik het van háár had gekopieerd. En ja, je kunt dan gewoon echt vrij weinig, behalve blijven zeuren dat ze het moeten verwijderen. Goed dat Tim je heeft kunnen helpen. Hopelijk blijven de vervelende mailtjes je nu bespaard.

+0 -0- x

angela5885 schreef op 25 Oct 2011 om 20:24

Merel, onbegrijpelijk! en ik zie dat zij een eigen site heeft... waarom een eigen site als je het niet met originele teksten. belachelijk! en dat zet je toch wel aan het denken, terwijl je de moeite doet om een leuk artikel te schrijven, plukt een ander het er zo van af en je komt er niet eens altijd achter.

+0 -0- x

River schreef op 25 Oct 2011 om 20:41

Jammer is dat. Verder staat overal bronvermelding onder, dus niks zelf geschreven. Maar wel copyright onder je site zetten. :P

+0 -0- x

claudia1972 schreef op 25 Oct 2011 om 21:22

weet je plagiaat moet gewoon gestraft worden en iedereen hoort zijn eigen woorden en eigen artikels aanhouden geen gekopier en gesteel van andermans artikel, merel je hebt dit netjes aangepakt! duim

+0 -0- x

neerpenner schreef op 25 Oct 2011 om 21:25

Er is een ding dat ik me afvraag: stel de schrijver weigert iets van mij weer weg te halen, mag ik dan dreigen met een schadevergoeding? Want ik verdien hier niet echt geld mee, het is gewoon een hobby. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik het oké vind dat mijn teksten gekopieerd worden.

+0 -0- x

reiki schreef op 25 Oct 2011 om 22:28

Bedankt om ons te waarschuwen, Merel !

+0 -0- x

Ir schreef op 25 Oct 2011 om 22:55

Getver de getver! Wat een klotegedoe! En wat goed die Tim! Kop op Merel, we gaan gewoon verder xeaden, toch? ;)

+0 -0- x

Kirsti schreef op 25 Oct 2011 om 23:25

Had het hele verhaal nog niet meegekregen, wat ontzettend vervelend dit. Super Tim dat je geholpen hebt! Hoop dat je nu ook verlost bent van de mailtje Merel!

+0 -0- x

cocciefr schreef op 25 Oct 2011 om 23:41

Het moet toch niet gekker worden!

+0 -0- x

madamex schreef op 25 Oct 2011 om 23:55

Om met Neerpenner te spreken (ik hoop dat hij dat niet erg vind wanneer ik meteeen iedereen hier tip om zijn xead planeet verhalen te gaan lezen) Timzijdank is het opgelost !

+0 -0- x

Lily schreef op 26 Oct 2011 om 00:05

Ik had het eerste deel wel gelezen, dit nog niet, wat walgelijk om zo te reageren.
Heb je dit gelezen?
"
Voor hoogst waarschijnlijk de eerste keer in *** leven is mevrouw **** verstandig geweest. De roofvogel, welke eerder deze week zo lafhartig de pennenvruchten van een mereltje gestolen had, heeft zich gewonnen gegeven"

haha net goed

+0 -0- x

Ruud schreef op 26 Oct 2011 om 00:34

Heel goed dat je hier melding van hebt gemaakt. Dit houd ons allen scherp. De reactie van Tim geeft ook een goed gevoel, onze artikelen zijn hier dus veilig!

+0 -0- x

Awriter schreef op 26 Oct 2011 om 09:27

Als zij niet alles letterlijk zou hebben gekopieerd dan is het geen plagiaat als er een duidelijke bronvermelding bij staat, maar als een groot deel letterlijk is gekopieerd is het wel plagiaat, ondanks het feit dat er een bronvermelding bij staat. Zoals jij het vermelt is er dus sprake van plagiaat.

+1 -0- x

Marinus schreef op 26 Oct 2011 om 09:46

Zie het maar als een groot compliment! Alleen de beste schrijvers worden gekopieerd.

+0 -0- x

Catootje68 schreef op 26 Oct 2011 om 10:21

Precies Marinus, het is echt een groot compliment voor je Merel!
Wel ongelooflijk dat die mevrouw er zo op reageert als je haar er op aanspreekt. S6

+0 -0- x

Moytie schreef op 26 Oct 2011 om 11:05

Ja, het is gewoonweg intriest!
Doe maar voort met je artikels: je bent één van de beste schrijvers hier...

+0 -0- x

Remrov schreef op 26 Oct 2011 om 11:12

Wat vervelend zeg!
Echt onrechtvaardig!

+0 -0- x

Ed-Naab schreef op 26 Oct 2011 om 11:48

Goed te weten dat Tim het als eigenaar van Xead het voor elkaar heeft gekregen dat het artikel is verwijderd. Geeft mij een goed gevoel. Merel: goed dat je het gemeld en dit artikel geschreven hebt. Nuttig om elkaar op de hoogte te houden. Groet, Ed

+0 -0- x

Surfingann schreef op 26 Oct 2011 om 12:28

Vreselijk zulke mensen.

+0 -0- x

peetje1978 schreef op 26 Oct 2011 om 12:43

Jeetje wat een verhaal.
Vervelend dat je hier mee te maken hebt gekregen...

+0 -0- x

neerpenner schreef op 26 Oct 2011 om 13:39

@madamex, ik vind het helemaml niet erg, integendeel zelfs. ;)

+0 -0- x

xsarinaa schreef op 26 Oct 2011 om 14:48

Zeer erg..

+0 -0- x

Mijntje schreef op 26 Oct 2011 om 21:53

Wat vervelend dit! Maar ik ben blij te lezen dat het gekopieerde artikel is verwijderd.
Je zou bijna bang worden om je verhalen online te zetten. Zo las ik eens dat iemand gedwongen werd om zijn eigen bericht van zijn blog te verwijderen, omdat de dief beweerde dat het van hem was.

+0 -0- x

zinka schreef op 27 Oct 2011 om 19:34

Wow, een xead crisis, ja, mensen doen tegenwoordig alles om aan geld te komen. ik hoop dat het hierbij blijft!

+0 -0- x

Tascha schreef op 28 Oct 2011 om 13:13

jeetje wat een vervelende situatie is dit! Maar ZEER terecht een artikel over geschreven! Duim!

+0 -0- x

schreef op 01 Nov 2011 om 03:16

Jammer dit!

+0 -0- x

Josh schreef op 01 Nov 2011 om 10:35

Heel vervelend , maar het is goed om alert te zijn.

+0 -0- x

Madje959 schreef op 01 Nov 2011 om 12:22

Jeetje wat een verhaal, echt niet normaal zo iemand! De brutaliteit ook. Heel veel sterkte Merel!

+0 -0- x

Essygirl schreef op 02 Nov 2011 om 15:59

echt niet normaal zeg en wat een brutaliteid ook . echt geen woorden voor

+0 -0- x

stormgeboren schreef op 04 Nov 2011 om 13:12

je hebt het uitstekend aangepakt en uiteindelijk opgelost
mijn respect heb je en een fan erbij

+0 -0- x

Sylvia schreef op 07 Nov 2011 om 09:07

Echt onzin dat er een copyright-teken bij moet, het doel van Xead is immers dat men zelfgeschreven artikelen kan publiceren, dus dan kun je je er dus sowieso vanuit gaan dat de Xead-ers het zelf hebben geschreven en er dus niks zomaar overgenomen mag worden.. Vervelende situatie dus, gelukkig is het betreffende artikel verwijderd..

+0 -0- x

kapski schreef op 09 Nov 2011 om 21:46

wat een misselijk persoon, heeft Xead hier geen regels over? of dat je het kan melden dat er onderling wordt gejat?
Zo is het inderdaad makkelijk om artikelen te uploaden...

+0 -0- x

Jan1962 schreef op 10 Nov 2011 om 12:30

Beslist niet correct wat deze mevrouw heeft gedaan. Ik heb mij gisteren net aangemeld, maar dit zou mij wel eens kunnen weerhouden om weer te gaan publiceren.



+0 -0- x

7000000000thruths schreef op 11 Nov 2011 om 11:28

Goed artikel en jammer dat deze vervelende mevrouw dit doet.
Blijven schrijven hoor!

+0 -0- x

harry schreef op 12 Nov 2011 om 22:00

Goede info. Zal het nooit meer doen. Dikke duim!

+0 -0- x

peet schreef op 13 Nov 2011 om 13:46

sommige mensen zijn schijnbaar gewoon te dom om eigen dingen te bedenken en schrijven maar jatten van een ander is gewoon stelen!

+0 -0- x

krin79 schreef op 13 Nov 2011 om 19:16

heel vervelend als je hier mee te maken krijgt gelukkig hebben we tim voor dit soort problemen

+0 -0- x

kimmutjuh schreef op 14 Nov 2011 om 12:15

Belachelijk dat er zulke mensen zijn... Een artikel is persoonlijk, en dat je bepaalde dingen van internet verzamelt om daar zelf een artikel over te schrijven oke, maar je kan niet klakkeloos alles uit iemand anders' artikel kopieeren, dit is asociaal. En met de fatsoenlijke vraag er iets aan te doen, en dan zulke reacties geven? Betuigd wel hoe oud je dan bent... Dit is gewoon kinderachtig, onwijs kinderachtig...

+0 -0- x

bianca011206 schreef op 18 Nov 2011 om 22:19

wat een zielig mens... die zou gewoon gestraft moeten worden!

+0 -0- x

mippel schreef op 21 Nov 2011 om 14:07

Gelukkig is het opgelost.

+0 -0- x

Aicha1968 schreef op 22 Nov 2011 om 11:07

Wat een asociaal typje is dit mens zeg! Ben blij dat het verwijderd is. Goed van je Merel, dat je hier een artikel van hebt gemaakt.

+0 -0- x

Sannes-atelier schreef op 22 Nov 2011 om 13:35

Dit raakt iedereen die hier op Xead wat schrijft, al was het maar één artikel.
Ik heb nog niet vaak een artikel gezien die zo veel reacties oproept.
Hoop van harte dat de respectloze dame die veroorzaker is dit ook leest. Maar die schrikt na een paar reacties waarschijnlijk al zo erg dat ze het gauw afsluit.

+0 -0- x

claire001 schreef op 22 Nov 2011 om 22:09

wat erg zeg, wij doen zoveel moeite een artikel bijeen te zetten, en daar gaat vaak heel wat werk op voorhand aan te pas en word je zwoegen gewoon gekopieerd, onmiddelijk verwijderen en als dat niet helpt account blokeren is dat niet mogelijk ik zou persoonlijk onmiddelijk reageren door het te verwijderen als het een copy zou zijn, ik vind dat er toch nog vaak artikelen worden gemaakt van dezelfde inhoud met een andere titel maar goed dat is mijn mening en merel goed dat je dit onder woorden brengt eigenlijk zouden ze wel bekend moeten worden maar dan zullen ze hun naam waarschijnlijk veranderen dus hoop ik dat ze dit alles mooi te lezen krijgt.

+0 -0- x

mrizsa schreef op 25 Nov 2011 om 22:08

ontzettend vervelend dat er zulke mensen zijn! iedereen doet ontzettend zijn of haar best om een mooi artikel te plaatsen en als dit dan schaamteloos in zijn geheel of gedeeltelijk overgenomen word is dit erg vervelend!

+0 -0- x

ABelle schreef op 05 Dec 2011 om 15:07

Vervelend dat er zulke mensen bestaan. Kan er met mijn woorden niet bij dat ze dan ook nog zo reageert. Gelukkig is het nu opgelost.

+0 -0- x

joonenjac schreef op 06 Dec 2011 om 08:13

Jeetje, dat mensen zo kunnen doen! Wel fijn dat het nu verwijderd is!

+0 -0- x

Cheesecake schreef op 12 Dec 2011 om 18:57

Dat is zeker vervelend, Ik hoop dat het niet meer gebeurt merel. Fan erbij! Blijf schrijven je bent top!

+0 -0- x

Rosee schreef op 14 Dec 2011 om 13:52

Ik zou haar naam wel hebben genoemd, zo laat je zien hoe het hoort:) Maar nee, dan heet het ook nog briefschennis...pfff. Dus we moeten bij elk artikel een C zetten? Kan XEAD hier niets aan doen, zodat bij elk artikel automatisch een C verschijnt?

+0 -0- x

Rosee schreef op 14 Dec 2011 om 13:54

Ik zie dat Tim het al heeft opgelost. Bravo! Dat geeft een veilig gevoel.

+0 -0- x

chloe schreef op 19 Dec 2011 om 19:13

wat een naar mens zeg bah wel blijven schrijven merel

+0 -0- x

natas schreef op 01 Jan 2012 om 15:51

vreselijk! goed dat je het gedeeld heb!

+0 -0- x

mariusafterall schreef op 04 Jan 2012 om 12:04

jammer dat je de naam niet kunt vermelden, maar je zou natuurlijk een artikel kunnen schrijven over het uitoefenen van copyrights op Xead.nl en dan naar het bewuste artikel een link maken om haar reactie te laten zien :-)

+0 -0- x

jelmerk schreef op 04 Jan 2012 om 19:29

Beetje jammer dat het allemaal dan weer zo moeilijk moet. Als iemand gewoon inziet fout bezig te zijn is het alweer een ander verhaal. Maar dan ook nog zo kinderachtig opstellen, beetje jammer.. Wel goed om het even te delen.

+0 -0- x

tipgever83 schreef op 13 Jan 2012 om 15:46

dikke duim erbij van mij :-)

+0 -0- x

Lion schreef op 13 Jan 2012 om 16:13

Je moet met de poten van iemand zijn of haar artikelen blijven, wees zelf vernieuwend, als het niet lukt doe iets met de feedback, helemaal goed dat je het opgeschreven hebt!

+0 -0- x

theun50 schreef op 19 Jan 2012 om 12:07

Tja, normen en waarden. Of moeten we zeggen: grensen van het toelaatbare opzoeken? Goede waarschuwende info. Duim.

+0 -0- x

lindsy schreef op 20 Jan 2012 om 12:35

wat kunnen sommige mensen toch triestig uit de hoek komen. en met wat ze hen toch kunnen bezighouden. Mijn steun heb je zeker merel ! ;)

+0 -0- x

anita85 schreef op 20 Jan 2012 om 14:36

Jij staat in je recht en al helemaal als iemand zoiets schrijft goed gereageerd

+0 -0- x

Miesje11 schreef op 22 Jan 2012 om 10:11

Dus ze stelen jouw artikel maar vinden ondertussen dat jij een grote bek hebt..... hmmmmm, beetje vreemd vindt je niet? Bedankt voor de waarschuwing in ieder geval want wij hebben er allemaal veel werk aan om iets moois neer te zetten en het is niet leuk als een ander met jouw werk gaat pronken! Sterkte met alles.

+0 -0- x

Maax schreef op 22 Jan 2012 om 15:48

Stom dat ze zo reageert, heeft ze de voorwaarden misschien niet gelezen. Ik hoop dat het goed afloopt. Succes

+0 -0- x

brammmeke schreef op 05 Feb 2012 om 22:41

Ik heb zo iets vergelijkbaars ook al meegemaakt, ik heb het laten gaan en mijn tijd nuttig besteed. Zo te zien kan u dat ook beter besteden door artikelen te schrijven!

+1 -0- x

Sjeng schreef op 07 Feb 2012 om 23:17

Maak je niet zo druk. Dat mens heeft geen eigenwaarde, geen eigen idee, of ander creatief talent en jat dus daarom van anderen.
Zulke domme figuren hadden eigenlijk als schaap moeten reïncarneren, maar kennelijk is er iets misgegaan en kwam ze in een menselijk lichaam.
Lachen toch ? ;)

+0 -0- x

Desiree schreef op 13 Feb 2012 om 11:19

Goed geschreven en bedankt voor de waarschuwing! Duim en fan erbij!

+0 -0- x

surya schreef op 17 Feb 2012 om 14:56

ik heb het op hyves ook meegemaakt met mijn gedichten. terwijl als men het vraagt ik meestal wel toestemming geef maar het is niet vanzelfspreken mee te nemen.
een goede waarschuwing enne... een fan erbij plus duim natuurlijk

+0 -0- x

alleen-16 schreef op 20 Feb 2012 om 21:31

Dit is vrijwel niet tegen te houden, een van mijn technische artikelen is ook deels overgenomen, notabene door een Engels internet vakblad dat door toeval onder mijn ogen kwam. Ik heb ze aangeschreven en heb daar een keurig briefje van hun redactie op terug gekregen waarin ze me verzekerden meteen het overgenomen stuk tekst te wissen. Dat is ook direct gebeurd. Enkele dagen later was het stuk gecorrigeerd en mijn deels gepikte tekst uit hun artikel verwijderd.

+0 -0- x

Ricardo schreef op 21 Feb 2012 om 22:53

Waar gaat dat heen met de wereld... desalniettemin een dikke duim!

+0 -0- x

janneke1969 schreef op 22 Feb 2012 om 16:35

goh, het lijkt wel het 'echte' leven hier :)

+0 -0- x

Asmay schreef op 23 Feb 2012 om 09:12

Wat je al niet kunt meemaken, bah! Wel duim voor het artikel, goed om deze info te delen.

+0 -0- x

HuubDesiree schreef op 24 Feb 2012 om 06:08

Dikke duim voor je artikel

+0 -0- x

laura95 schreef op 28 Feb 2012 om 16:41

Ik vindt het echt heel erg dat er zulke mensen bestaan en dat daar er steeds meer van komen. Erg vervelend voor jou dat je zulke mailtjes krijgt van diegene. Als je ergens hulp mee nodig hebt of niet weet wat je ermee moet mag je mij altijd een privebericht sturen.....Ik hoop je zo te kunnen hebben geholpen.

+0 -0- x

famzwik schreef op 02 Mar 2012 om 16:28

pffff wat een naar mens is dat zech ba van dat soort mensen wort je toch ook dood moe maar dike duim van mij hoor

+0 -0- x

madelonsinjorgo schreef op 03 Mar 2012 om 18:27

Wat erg zulke mailtjes, wel een dikke duim van mij!

+0 -0- x

ceesdevrieze schreef op 15 Mar 2012 om 14:21

In ieder geval heeft dit 'jatten' heel veel publiciteit opgeleverd en dat is nooit weg zou ik zeggen. Ik houd er totaal niet van als iemand auteursrecht schendt. Aan de nadere kant vraag ik me af wat het belang van beide schrijvers hierin is? Jammer van de misverstanden hierover. Citeren mag natuurlijk maar dan wel met duidelijke bronvermelding en met toestemming van de auteur natuurlijk.

+0 -0- x

Rhythmic-Mike schreef op 16 Mar 2012 om 22:00

Plagiaat van teksten en gedichten, een groot probleem in het schrijf wereldje, maar het zegt genoeg over de personen die zich daar schuldig aan maken. Vergeet nooit je copyright teken te plaatsen! Je ziet waarom.

+0 -0- x

prakash schreef op 19 Mar 2012 om 21:11

Goed dat u erop heeft gereageerd enzo, maar diegene had niet zo moete beantwoorden.
Hij/zij had de e-mail ook anders kunnen verwoorden.
Duim en fan erbij

+0 -0- x

Lauren schreef op 24 Mar 2012 om 22:56

Rare mensen heb je op de wereld zeg! Wat een egoïst die vrouw....

+0 -0- x

Brechtje schreef op 31 Mar 2012 om 13:10

Ideeën kan je zoeken om xead maar toch niet kopiëren?

+0 -0- x

Almirantex schreef op 01 Apr 2012 om 08:54

Bedankt voor deze info. Weer wat geleerd.
Tex

+0 -0- x

Nyn schreef op 01 Apr 2012 om 23:39

Oh, sommige mensen... Huppa, achter het behang ermee : )
Toppie tip!

+0 -0- x

Bellis schreef op 08 Apr 2012 om 14:15

jeetje, wat vreselijk en onbeschoft! Gelukkig is dat andere artikel uiteindelijk verwijderd

+0 -0- x

JurjenB schreef op 10 Apr 2012 om 23:18

Je houdt er in ieder geval een heel goed artikel aan over... Maar wat belachelijk zeg! Als jij iets schrijft is het JOUW eigendom, zelfs als er geen (C) bij staat! Dat is de wet. Stel je voor een gesprek tussen twee mensen: "Hoe gaat het met je? (c)" "O, heel goed! tm Ik ben nog bij de kapper (c) geweest". Kan toch niet!

+0 -0- x

prinsanna schreef op 19 Apr 2012 om 14:05

Walgelijk zeg!

+0 -0- x

prinsanna schreef op 19 Apr 2012 om 14:06

Walgelijk zeg, goed van jou!

+0 -0- x

shireen schreef op 21 Apr 2012 om 09:45

Jammer dat andere niet zelf iets kunnen verzinnen

+0 -0- x

Kamsg schreef op 09 May 2012 om 11:40

Oh, wat erg zeg. Hoop dat je er geen last meer van zult hebben. Wat een walgelijke berichtjes zeg. Duim voor jou niet voor hun.

+0 -0- x

Ditistom schreef op 20 May 2012 om 13:41

zonde zeg, terwijl deze site juist bedoeld is om je originaliteit te uiten.
eenduim als troost

+0 -0- x

Jojolol schreef op 21 May 2012 om 20:56

Wat gemeen! interresant artikel
duim fan erbij

Reageren?

Registreer of log in om te reageren op een artikel.
Dit artikel bevat:
Toelichting: