Wat kunnen sommige mensen toch bot zijn. Niet iedereen hoor, er zijn er zat die wel respect hebben voor als er iemand overleden is, maar niet iedereen. Ik las op diverse sites reacties van mensen op het overlijden van Whitney Houston en daar werd ik echt boos om.
Reacties op overlijden Whitney Houston
Het is heel erg dat er weer een persoon is overleden waar ik mee ben opgegroeid. Nee, ze was welliswaar geen familie of vriendin van mij, maar ze was wel een geweldige zangeres. Nu lees ik dus ook de reacties her en der en wordt er echt boos om. En het is niet alleen bij Whitney Houston, maar bij een ieder die, al dan niet bekend, overleden is en waarop gereageerd kan worden. Reacties als van het is haar eigen schuld, ze zal wel zelfmoord hebben gepleegd, ik heb daar geen medelijden mee enz. Wie zijn al die mensen om dat te zeggen? Oke, zij heeft een redelijk wild leven geleid, maar iemand die een rustig leven leidt kan ook jong sterven. Wordt er dan ook gezegd dat het zijn/haar eigen schuld is? Dat hij/zij maar een wilder leven had moeten leiden? Ik keur haar leven niet goed, maar ook niet af. Zij leefde zoals zij dacht dat ze moest leven en soms/vaak stond zij ook onder druk. Ze was jaren getrouwd met een crimineel en heeft van hem een hele mooie dochter. Door haar ex, en misschien wel eerder, kwam ze in aanraking met drank en drugs. Het is inderdaad jammer dat zo'n prachtige zangeres zo moet eindigen. Maar meer respect mag er wel op zijn plaats zijn. Je hoeft geen fan van haar te zijn, maar reageer dan ook niet bot, maar met respect. Ik ga ervan uit dat haar familie enz. het niet lezen, maar er zijn zat anderen die haar bewonderden dat ook lezen en dan zijn het geen leuke reacties. Het is weliswaar niet te vergelijken, maar stel je voor dat er iemand in je naaste omgeving is overleden en er komen botte reacties op die persoon, hoe zou jij je dan voelen? Dan voel je je toch ook rot? Een beetje medeleven voor haar familie, vrienden en iedereen die haar gekend hebben is wel op zijn plaats.
Glennis Grace
Wat mij ook verbaasde was dat Glennis Grace zich verexcuseerde op Twitter omdat zij kapot is van het overlijden van Whitney Houston. Heel raar is dat, dat zij dat moet doen omdat er mensen zijn die roepen dat ze zich niet zo moet aanstellen. Zij voelt dat zo, omdat ze door Whitney Houston is gaan zingen. Als klein meisje hoorde ze haar op de radio of zag haar op tv en toen was ze gelijk fan en heeft jarenlang op haar zolderkamertje de liedjes van Whitney geoefend en bestudeerd om ook zo goed te kunnen zingen en dat is haar gelukt. Ja, dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze er verdrietig om is en dat ze erover twittert. Ze is ook heel eerlijk dat ze het heel moeilijk vindt om vanavond op te treden. Ik neem mijn petje voor haar af dat ze toch gaat zingen, net zoals ik mijn petje afnam toen Lee Towers op de dag dat zijn ontdekker, Willem Duys, toch naar zijn optreden ging in Hilversum en optrad. Dat bedoelde ik dus in de vorige paragraaf, dat er ook in Nederland mensen zijn, die die reacties dus wel lezen op de diverse media en dat daar met meer respect om gegaan moet worden, zonder dat je mensen gaat afkraken.
Ik heb altijd geleerd dat je over de overledenen niets dan goeds moet zeggen. Hoe lastig ze soms bij leven ook waren en wat voor ergs ze ook gedaan hebben. Ik ga ervanuit dat het een ongeluk was en geen moord of zelfmoord, maar dat ze in slaap was gevallen in bad en is verdronken. The Bodyguard wordt in ieder geval opgenomen en ik ga er ook naar kijken vanavond om 19.55 op Net5.
Zoals ik trouwens al eerder hier schreef, nu is het toevallig Whitney Houston, maar ik lees vaker bij een overleden iemand van die botte reacties en dat stoort mij enorm. Oke, ik kan ze ook niet lezen, dat is waar, maar soms komen er ook dingen onder ogen zonder dat je dat wilt. Om maar even met mijn oma te spreken, ze weten niet beter en wie weet open ik toch bij een paar mensen de ogen en nemen ze in het vervolg respect voor mensen die overleden zijn. Dan heb ik toch een paar mensen respect bij gebracht. Wil het positief eindigen en iedereen die Whitney heeft gekend heel veel sterkte wensen. Ze was een zangeres met een gouden keel.
Laat een reactie achter
Miesje11 schreef op 12 Feb 2012 om 16:34
Het is altijd heel makkelijk om nare en kwetsende dingen over iemand te zeggen als je thuis achter je computer zit. Als je ze één voor één voor Whitneys ouders en dochters zou zetten zouden ze denk ik een heel andere toon aanslaan. Met het internet hebben wij een behoorlijke dosis anonimiteit gekregen. Vandaar dat wij ook nieuwe woorden erbij hebben gekregen zoals "cyberbully". Het gebeurt vaker dan je denkt.
Goed geschreven artikel.Zoiets mag best vaker gezegd worden!
Duim.
neerpenner schreef op 12 Feb 2012 om 16:40
Ik kende haar niet, maar inderdaad moet je altijd met respect regaeren op de dood van iemand.
duim!
kaninchen schreef op 12 Feb 2012 om 16:41
Men behoort sowieso respect voor elkaar te hebben, helaas ontbreekt het daar bij velen aan tegenwoordig.
DRIMPELS schreef op 12 Feb 2012 om 16:41
Goed gedaan een dikke DUIM van Pork voor dit verhaal.
DRIMPELS.
Roswitha78 schreef op 12 Feb 2012 om 16:44
ik was ook geen fan van haar.. maar vind het wel verschrikkelijk dat zij op deze manier aan haar eind moest komen op zo'n veel te jonge leeftijd.. ik denk dat haar rumoerige leven zijn tol geist heeft. ik vind het spijtig genoeg dat dit zo vaak gebeurt.. en dat mensen dan zo bot zijn.. tja .. ik vind dat pure kortzichtigheid...mag best iets van gezegd worden.. goed dat je dit aankaart..
rinajansen schreef op 12 Feb 2012 om 17:10
heel erg goed geschreven ik kan hier ook zo BOOS om worden. Mensen oordelen maar weten helemaal niet wat er allemaal speelt ze moesten het zelf maar eens meemaken
Mr_snauwaert schreef op 12 Feb 2012 om 17:42
echt verschrikkelijk hoe sommige mensen zich voortbewegen in hun leven...
Karazmin schreef op 12 Feb 2012 om 17:54
ze kon fantastisch zingen, niet direct mijn smaak van muziek maar dat is persoonlijk.
En ja, ze heeft fouten gemaakt en was bekend om haar drugsgebruik maar dat is geen reden om haar naar beneden te halen. We hebben haar nooit gekend en kunnen dus niet oordelen.
Toch moet ik bekennen dat het eerste wat ik dacht was dat ze een overdosis had gehad - of genomen. Iedereen oordeelt al dan niet onbewust, zaak is om het voor jezelf te houden. Geen leedvermaak te hebben of last te hebben van zelfingenomenheid.
wolf407 schreef op 12 Feb 2012 om 18:17
Er is een groots zangeres veel te vroeg bij ons weggehaald
En ja ik begrijp dat je van die hersenloze opmerkingen baalt
Mensen die denken te kunnen oordelen
en ons met hun onzinnige opmerkingen kwetsen en vervelen
Maar dat zegt meer over hun eigen verstandelijk vermogen
en hun hersencapaciteit zo verwrongen en verbogen
over hun hypocritisch gedrag zonder enig gevoel
mensen die geen inlevingsvermogen hebben en zelf geen enkel menselijk doel
Er is een groots zangeres uit ons bestaan gerukt
en misschien is dat nog zacht uitgedrukt
We zullen haar missen als zangeres en als mens
Hopend dat ze nu in vrede en geluk mag rusten is mijn wens
HuubDesiree schreef op 12 Feb 2012 om 18:30
Goed artikel, mooi geschreven. Al ben je geen fan van iemand, je hoort op te letten wat je zegt. *duim*
Surfingann schreef op 12 Feb 2012 om 18:46
Op de Telegraaf staat dat het inderdaad een ongeluk is en dat ze in slaap is gevallen door de medicijnen die ze gebruikte. Haar kapper of bodyguards vonden haar in bad. Die hebben geen leuk laatste beeld van haar. Zie dat maar kwijt te raken.
Dank jullie wel voor jullie reacties.
Edwin-Bruinooge schreef op 12 Feb 2012 om 18:55
De anonimiteit van Internet geeft velen een vrijbrief om zo kwetsend, dom, ondoordacht en lomp mogelijk te reageren. Want ze worden niet geconfronteerd met de consequenties. Ik vind het laf, walgelijk en in-en-in puberaal. Hoewel dat weer een belediging voor pubers is. Jouw stuk daarentegen is mooi en goed geschreven en je verontwaardiging terecht. Dikke duim!
Searcher schreef op 12 Feb 2012 om 19:25
Ik ben met je eens dat de anonimiteit van internet niet bepaald het beste in de mens naar boven haalt, en dan probeer ik het netjes te zeggen.
Het spreekwoord zegt inderdaad: "Over de doden niets dan goeds". Persoonlijk vind ik dat enigszins hypocriet, iemand hoort de geschiedenis in te gaan zoals hij/zij bij leven was. In het geval van Houston: een van de beste zangeressen ooit, maar óók drank- en drugsverslaafd.
Je artikel vind ik overigens uitstekend geschreven, waarvoor dan ook een dikke duim.
mamann schreef op 12 Feb 2012 om 20:02
over de doden niets dan goeds, ben ik het niet helemaal mee eens.. omdat als een dode een slecht persoon was, waarom moeten we dan goed over hun spreken als ze dood zijn..
dit slaat niet op whitney houston zeg ik er maar even bij..
en waarsschijnlijk is niemand het eens met mijn reactie en had ik die ook beter niet kunnen geven, heb ook lang getwijfeld, maar waag het toch..
verder vind ik het een goed artikel want afkraken en vooroordelen etc. zijn zeker niet nodig en niet eerlijk..
een duim
Aicha1968 schreef op 12 Feb 2012 om 20:12
Goed geschreven, mensen moeten eerst nadenken voordat ze hun 'scheur' opentrekken.
Liraatje schreef op 12 Feb 2012 om 20:16
Helemaal eens. Mooi bewoord. Mensen kunnen heel hard zijn in het be/ veroordelen van anderen. Ik denk altijd maar de mensen die met een wijzend vingertje staan, toch vooral eerst naar zichzelf moet wijzen. Ik ben van dat gedrag nooit zo gecharmeerd. Ik vind het interessanter om mijn energie op een positieve manier in te zetten om anderen op te bouwen in plaats van neer te halen.
Surfingann schreef op 12 Feb 2012 om 20:19
Daar ben ik het ook wel met jullie eens @Searcher en @Mamann, maar het ging mij voornamelijk om de botte reacties die sommige mensen geven op iets waar ze niet bij waren en ze hebben die persoon niet eens gekend. Als ze echt slecht waren dan mag dat best gezegd worden, maar het is de manier waarop je het zegt.
RachelenHans schreef op 12 Feb 2012 om 20:32
Ik sluit me hierbij aan. Mensen horen elkaar met respect te behandelen, maar voor veel mensen lijkt dat erg moeilijk te zijn. Waar is de naastenliefde gebleven? duim
meisjewijsje schreef op 12 Feb 2012 om 21:00
Ik ken respect en vind het jammer dat ze is overleden. Maar er gaan duizenden mensen dood in andere landen, niemand treurt erom en als het meteen een bekende is zoals M.J of Whitney huilt heel de wereld zowat. Beetje triest om te zien.
Arinka schreef op 12 Feb 2012 om 21:35
Ja, erger me er ook aan. Ook dat gepraat over verslaving. Ze was sinds 2009 afgekickt en natuurlijk is zo'n verleden niet gezond, maar wie zegt dat dat de doodsoorzaak is? Moet eerst nog maar zien dat er niks anders is voorgevallen. Iemand verdrinkt volgens mij niet zomaar in bad, dus daar moet dan meer aan de hand zijn, lijkt mij.
Desiree schreef op 12 Feb 2012 om 21:35
Iedereen is iemands, dochter of zoon, iemand vriend of vriendin, iemands kleinkind, en iemands broer of zus! Na het overlijden hebben die mensen verdriet, En ja whitney heeft er in mijn ogen een zooi van gemaakt, maar dat zegt niks over de persoon die zij was, want ik ken enkel de artiest en niet de persoon erachter! Mooi geschreven, een duim voor jou en een fan erbij!
Kamakiriad schreef op 13 Feb 2012 om 00:12
Belachelijk dat de dood van één persoon zoveel media-aandacht krijgt en er op hefzelfde momenten burgers worden vermoord in Syrië. Tuurlijk is het jammer dat ze dood is, maar de wereldpers weet al jaren niet meer waar zijn prioriteiten horen te liggen.
Teddybeer schreef op 13 Feb 2012 om 08:13
Ik kan hier over zo ontiegelijk kwaad over worden hoe ze haar beledigen, Ik weet je heeft niet altijd de goede beslisingen gemaakt maar daarom hoef je nog niet iemand af te kraken als die is overleden, ik was / ben wel een grote fan van haar, ik ben dat al toe ik haar in de jare 70 voor het eerst hoorde, ik heb al haar singels, platen en cd's. Een groot artiest is heen gegaan.
Merel schreef op 13 Feb 2012 om 10:26
Over de doden niets dan goeds, nee, daar ben ik het ook niet mee eens. Toch hoef je niet te reageren als je er geen goed woord voor over hebt, het gaat hier om de nabestaanden, die hebben veel verdriet, fans hebben veel verdriet, dus die botte reacties zegt meer over degene die zo'n reactie geeft, mensen zonder ook maar enig gevoel en respect. Houd dan maar liever je mening voor je en een sterfgeval is al een triest gebeuren op zich, maar dat schijnen veel mensen niet te beseffen, totdat het heel dichtbij komt, dan ineens weten ze wat voor pijn en leed het geeft en vooral wanneer je deze reacties leest. Duim voor je artikel.
natas schreef op 13 Feb 2012 om 10:50
Ik hou van haar muziek, stem en persoon zoals ze was. Mensen hebben altijd hun mening en dat is niet fijn als iemand is overleden. En blijf gewoon voelen wat je voelt, meeleven is goed, af en toe meehuilen beter....En zoals ik weet, hier op Xead leven ze echt met je mee.... goed artikel!duim
mamann schreef op 13 Feb 2012 om 10:59
@ surfingann oke ik snap wat je er mee bedoelde, en daar heb je ook helemaal gelijk in, tegenwoordig is respect ver te zoeken.
@ merel ja zo bedoelde ik het ook :D
leny schreef op 13 Feb 2012 om 11:32
Dat hou je altijd, dit soort reacties van mensen die in de spotlights staan en ineens dood worden gevonden, al een historie hebben en dan wordt er heerlijk op los geroddeld á lá Boulevard. Dat is en blijft onvermijdelijk, maar niemand wijst naar hen die eigenlijk de oorzaak zijn van het gedrag van Witney, Amy, Elvis, Michael en ga zo nog maar even terug in de tijd. In mijn laatste artikel "Goede vrienden" ben ik hier op ingegaan omdat het ook zo is Ik heb het van nabij mogen meemaken met Hazes, engmakekende regenneven die zijn leven regelde op de gekste momenten. Ik werd er zelfs eng van..Goed artikel, groet en duim van leny
Nonnie schreef op 13 Feb 2012 om 12:20
Jammer hoe sommige mensen zich geroepen voelen om met de botte bijl te keer te gaan als iemand net is overleden.
Is respect nou zo moeilijk?
Lautje schreef op 13 Feb 2012 om 12:43
Goed geschreven, en die nare reacties van mensen gewoon negeren, want die weten niet wat ze zeggen. Ze was een geweldige zangeres, jammer dat ze zo vroeg dood moest gaan. Dikke duim!
patje86 schreef op 13 Feb 2012 om 16:12
Mooi geschreven en ook zeker waar. Sowieso, of mensen nu levend zijn of niet, je hoort altijd respect te hebben voor elk ander. Maar omdat internet geen gezichten en lichaamstaal ziet durven mensen veel meer. Erg laf vind ik dat.
Ik heb hetzelfde mee gemaakt met Michael Jackson. Iedere persoon heeft wel rare verhalen om zijn of haar persoonlijkheid heen. Het is alleen een kunst om dat zelfs na de dood nog voort te zetten, en genoeg mensen die dat zonder schaamte kunnen. Triest en verontrustend. Maar wel een wereld waar we vandaag de dag in leven helaas. Het enige wat ik kan doen is mijn kinderen hetzelfde bij brengen als wat ik heb geleerd en hopen dat hun het voortzetten.
Duim voor je artikel.
PACO schreef op 14 Feb 2012 om 12:33
Ik voel me absoluut niet geroepen om met een vingertje te wijzen maar toch moet ik denken aan al die jonge moeders of kinderen die hun lichaam niet sloopten maar door kanker niets te zeggen hadden over het tijdstip van overlijden.Dan heb ik toch een stuk minder medelijden met mensen die hun lichaam naar de kloten helpen.Moeten ze zelf weten hoor, daar niet van, maar nogmaals, laten we even de zaken terugbrengen naar hun ware proporties
Surfingann schreef op 14 Feb 2012 om 12:49
@Paco Jammer dat jij mijn artikel niet begrijpt, want het gaat er niet om hoe iemand heeft geleefd, maar om de reacties die sommige mensen geven. En je zegt wel dat je niet met een vingertje wilt wijzen, maar je doet dat toch.
palmboompje schreef op 16 Feb 2012 om 04:42
Je hebt gelijk hoor. Mensen staan, o zo, snel met hun oordelen en opmerkingen klaar, terwijl niemand in haar schoenen heeft gestaan! Duimpie.
oussamaz1 schreef op 21 Feb 2012 om 22:08
ooow de hele wereld huilt om whitney ik vind het wel jammer voor haar zo jong en dan dit.. dikke duim en fan erbij
madelonsinjorgo schreef op 03 Mar 2012 om 18:14
Goed artikel ! Wat had ze toch een prachtige stem maar mensen oordelen zó snel. DUIM
julo schreef op 11 Mar 2012 om 13:33
zijn ze dan al het mooie wat ze gaf vergeten?iedereen komt aan zijn einde,ook deze dood heeft een oorzaak.
Alidaaa schreef op 16 Mar 2012 om 17:47
Via internet kan iedereen heel makkelijk anoniem een botte reactie plaatsen. Het is niet alleen bij overlijdensberichten, zie het ook youtube. Artiesten worden doodgegooid met keiharde opmerkingen. Het valt me daarom des te meer dat iedereen hier op Xead zo leuk met elkaar omgaat! Leuk artikel!
saltus schreef op 01 Apr 2012 om 01:51
Een schat van een mens, alleen jammer dat ze haar lichaam zo vernielde met drugs.
famzwik schreef op 13 Apr 2012 om 12:25
dike duim van mij en fan er bij trek je niks aan van andere wat ze over je zeggen
Lid sinds 7 maanden
1780 reacties geplaatst
1605 artikelen beoordeeld
93 artikelen geschreven

Gerelateerde artikelen
Surfingann beveelt aan
- Multimiljonair zonder iets te doen!
- Nieuw en nieuwsgierig...
- Ik heb heel veel dingen afgesloten.
- Mijn ontmoeting met een echte maffiabaas.
- De huisartsenpost,ze hebben je liever niet daar
- Als je gedachten steeds afdwalen of ook wel Luister nou eens!
- Vaderdag; een gedicht voor mijn vader









theun50 schreef op 12 Feb 2012 om 16:23
Mooi geschreven artikel, en let maar niet op die botte op- of aanmerkingen van anderen.
Duim!