Ik ben een wetenschappelijk onderzoek gaan verrichten onder de Xead-lezers naar hun recent reactiegedrag. Behoorlijk schokkend!
Mijn Xead-lezers-reactie-analyse-uitslag
Voelt u hem al aan komen?
Ik zal u vertellen; ik had gisteren een oervervelende dag. Ik werd eng van mezelf! Kent u dat? Enfin, ik was het op een gegeven moment helemaal zat en ik heb dit gevoel omgegooid door iets nuttigs te gaan doen. Ik ben een wetenschappelijk onderzoek gaan verrichten onder de Xead-lezers naar hun recent reactiegedrag.
Dat is even schrikken hè?
Het zal u niet verbazen dat mijn resultaten geen grote verrassingsaanval voor u zullen zijn, daar de uitkomst herkenbaar is doordat het uiterst en alleen, dus voor de volle 100%, op waarheid gebaseerd is. (zie ook mijn profieltekst) De gehele dag heb ik reacties van u verzameld en na een gedegen analyse ondergebracht in diverse categorieën.
Ik ga hierin geen namen noemen, laat dat duidelijk zijn. Ik mag graag een stukje tekst op Xead plaatsen, ik heb geen zin in vijandelijkheden, veroorzaakt door wraakgevoelens omtrent dit onderzoek. Geloof me, ik ken uw gedrag nu van binnen en buiten en ik weet met zekerheid te stellen dat een wraakoefening kan bestaan uit het geven van tien duimen naar beneden voor de aankomende tien artikelen van gedupeerde. Ongelezen!
De categorieën zal ik u in willekeurige volgorde tonen
Om maar aan te geven dat het één niet ernstiger is dan het ander. Laat ik u vooraf vertellen dat u BIZAR bent, met de klemtoon op Bizar. In mijn zeer nabije persoonlijke vriendenkring huist een psychiater die nog wel wat uurtjes overheeft, ik zal bepaalde namen graag aan hem doorspelen, wellicht dat we er dan met z’n allen een normale site van kunnen maken. En onder ons gezegd: Tim doet zijn best, maar hij weet ook niet altijd alles…
Dus!
U zult uzelf wel weten te herkennen in onderstaande categorieën, wellicht dat u dit hardop uit durft te spreken opdat u in de toekomst beter op zult letten hoe te reageren. Het is zo ongelooflijk belangrijk voor de auteur om een béétje opbouwende feedback te krijgen, vindt u ook niet?
Goed bericht!
Laat ik daarmee beginnen.
12% van de Xead-artikel-reageerders doet het goed.
Een goede reactie kan zijn:
Een goed artikel! Goede opbouw, boeiend midden en mooie afronding op het eind. Informatief van hoge waarde, graag gelezen! Een duim!
Maar dit is dus slechts twaalf procent van de Xeaders!!
The results van de 88% miskleuners!
Voorbeeldtekst:
Even weet ik niet meer hoe ik adem moet halen. Alle zuurstof lijkt uit mijn nabijheid weggenomen te zijn. Ik sluit mijn ogen en tranen branden zich een baan naar buiten. Hitte overstijgt mijn lichaam en ik voel mij zacht wegzakken in een donkere waas. Mijn hart heeft ritmestoringen, het klopt zo hard dat ik er misselijk van word. Mijn spieren verkrampen zich… maar ik moet opkijken… ik moet dit walgelijke schouwspel in mij opnemen… deze wreedheid…
Dan wordt het donker.
De niet-lezende-Xead-lezer reageert als volgt:
Leuk artikel! Duim!
De alleen-de-laatste-regel-Xead-lezer reageert als volgt:
Heb ik ook gehad toen ik mijn elektriciteitsrekening niet had betaald.
Sterkte. Duim
De halflezende- Xead-lezer reageert als volgt:
Jeetje, mijn vader heeft ook ritmestoringen, vooral met zijn nieuwe pacemaker. Dat ding slaat toch niet goed aan hè! In welk ziekenhuis was jij?
De alleen-maar-reactie-lezende- Xead-lezer reageert als volgt:
Jeetje, ik heb het even voor je opgezocht:
Chronische myocardischemie is de verzamelnaam voor chronische gedeeltelijke afsluiting van de slagaders die het hart van bloed voorzien. Dit komt voor na een hartinfarct (myocardinfarct), bij angina pectoris, atherosclerose van de kransslagaders, aneurysma's en chronische hartinsufficiëntie.Bij chronische myocardischemie kunnen klachten optreden als pijn of een drukkend gevoel op de borst, zowel bij inspanning als in rust en duizeligheid. Naast lichamelijk onderzoek speelt vooral de ziektegeschiedenis van de patiënt een belangrijke rol bij het stellen van de diagnose. Het voorkomen van hartaandoeningen in de familie, de leefwijze en andere risicofactoren zijn hierbij van belang.
(… Wat dan ook weer een leuke verkrachting is van je artikel.)
De misplaatste-humor-Xead-lezer reageert als volgt:
hahahahahaha teveel gezopen dude?? Hahaha Duim!
We zijn er nog niet, het wordt nog erger!
Turks Fruit
Het artikel bevat een kundige recensie over de film Turks Fruit (1973)
Monique van de Ven en Rutger Hauer spelen de hoofdrollen in een verfilming van Paul Verhoeven naar aanleiding van een boek van Jan Wolkers uit 1969.
Het artikel bevat realistische foto’s.


De PVV-aanhanger-Xead-lezer reageert als volgt:
Zie je, zelfs het fruit deugt niet
De Amnesty-antidiscriminatie-aanhanger-Xead-lezer reageert als volgt:
Eenzijdig belicht artikel! Waarom ook niet het Braziliaanse, Franse en Russisch Fruit behandeld?
Een min!
De negentienjarige-hormoon-Xead-lezer reageert als volgt:
Jeetje, was er toen ook al bloot in de film? Duim! En plus! En Fan! In Favorieten!
Komt er nog een vervolg?
De stiekeme-mysterieuze-Xead-lezer reageert als volgt:
Ik stuur je een pb
De quasi-intelligente-Xead-lezer reageert als volgt:
Herkenbaar!
De la-maar-lullen-Xead-lezer reageert als volgt:
Ik heb nu eigenlijk geen tijd om te reageren maar toch doe ik het maar even, gezien het feit dat ik deze film al wel dertien keer gezien heb. Erg veel kan ik er niet over zeggen maar de film bleef mij trekken, mede door het verloop van de ziekte van arme Monique. Daar heb ik toch wel veel naar moeten kijken, het was wel heel dramatisch en levensecht neergezet. Mensen uit mijn omgeving hebben mij aangeraden om de film op te nemen of om hem te kopen; het valt niet mee om met een uitkering dertien keer in één maand naar de bioscoop te gaan maar dat kon ik van tevoren ook niet voorspellen dat ik dat ging doen.. soms wel twee keer op een dag weet je.. ik kreeg toen wel twee euro korting, dat wel. Zo jammer dat ik nu geen tijd heb om te reageren, ik zet er alvast een duim neer, ja? Heb ik al verteld dat ik een sollicitatiegesprek heb straks in die bioscoop? Ja, ze dachten dat ik er al werkte omdat ik er eigenlijk altijd ben. Ik heb Bambi namelijk nu ongeveer 132 keer gezien; ik kan het niet loslaten dat die jager… tja, ik reageer een andere keer wel ja? Als ik tijd heb. Heb ik al verteld over de film Tarzan? Oh, ik moet weg …
Dus… zegt u het maar?

PS.. ik ben even weg... de grens over of zo ...
... appeltaart mee ... dat terzijde ...
Wil je ook schrijven op Xead? Klik hier
Laat een reactie achter
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 12:01
hahahaha Ingrid.. maar misschien hoor jij wel bij die 12%?
toch? Appeltaart dan maar? ;-)))
Marcel-Strooband schreef op 17 Nov 2011 om 12:03
Neem je volgende week een stukkie appeltaart mee, je hebt het er potdomme zo vaak over ...
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 12:05
aha Marcel hoort bij de laatste regel lezer hahaha
SORRY!
Ja ik neem 7 januari appeltaart mee!
mr-van-der-Schaft-Raadsman- schreef op 17 Nov 2011 om 12:05
Geweldig mevrouw Dorina.........in welke categorie hoort deze ode baas thuis? D
Mereltje schreef op 17 Nov 2011 om 12:05
Goed onderzoek Doortje :) Hopelijk voldoet mijn reactie aan je normen :)
Marcel-Strooband schreef op 17 Nov 2011 om 12:06
Overigens, de meest bizarre reactie die ik gezien heb hier, was bij mijn maatje en getuige Maurtice, een artikel over het boek Kind Zonder Kankerdag over zijn dochtertje van 3, Thordis. Hij heeft helaas 2 jaar terug afscheid moeten nemen van haar. Maar om zijn boek te promoten had hij hier dus een artikel geplaatst en kort uitgelegd van hoe en wat. Dit is ongeveer een van de uitspringende reacties daarop: "Leuk verzonnen"
Dan word je ook niet blij, hoor!
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 12:08
@ Mr-van-der-Schaft-Raadsman: ongelezen meteen bij de 12% uiteraard, vanzelfsprekend! Logisch! - Politiek gezien dan -
@ Mareltje, helemaal goed meis! Dank je wel!
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 12:13
@ Marcel dat is inderdaad diep triest. Eigenlijk heb ik iets dergelijks hier ook al meegemaakt hoor... zéér pijnlijk!
Kijk, als je niet (goed) wilt lezen, lees dan op zijn minst de reacties van de anderen!
En expres willen kwetsen is helemaal erg! Duim voor je reactie!
mr-van-der-Schaft-Raadsman- schreef op 17 Nov 2011 om 12:17
O.......gelukkig mevrouw Dorina, dan kan mijn lieve Isabel ook rustig slapen s'nachts!Dan weet ze immers dat het goed zit -met haar Ouwe Schaft- snapt u ? P
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 12:21
Mr-van-der-Schaft-Raadsman, het is een eer om een reactie van u te mogen ontvangen, altijd weloverwogen enzo... daar heb je wat aan! Daat doen we het voor toch? Prettige voortzetting van de dag Mr-van-der-Schaft-Raadsman. (Nondeju wat een naam!)
Rose_love schreef op 17 Nov 2011 om 12:22
Haha, mijn reactie was dezelfde als die van Ingrid; ik durf bijna niet meer te reageren. Wat een invulling voor een oervervelende dag. En waar hoort Doortje bij? (Mag in een pb-tje reageren hoor hihihi.)
vlindertje73 schreef op 17 Nov 2011 om 12:23
Of zoals ik als je een schrijfopdracht hebt gemaakt, dan krijg je een reactie van...hoop niet dat je het zelf hebt meegemaakt! Tja er stond toch echt boven dat het fictie was en een opdracht. Niet gelezen dus denk ik dan! Ach ja, nu mijn vlindervleugel voor dit artikel.
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 12:26
@ Rose hahaha o dear.. krijg ik wellicht in een pb dat ik het
la-maar-lullen-Xead-lezers gedrag vertoon? Hoe durf je! hahaha
@ Vlindertje73 inderdaad! Mensen lezen zo snel ergens overheen en dan kan de reactie behoorlijk 'vreemd' zijn. Dank je wel voor je reactie!
Rose_love schreef op 17 Nov 2011 om 12:32
Haha, dat pb-tje is niet nodig zie ik, wat een zelfkennis! (Oh, bedoelde je het niet zo, sorry sorry!)
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 12:41
Rose, geen sorry... heb ik je al verteld dat ik werkelijk die film van Bambi.. never mind...;-)
yvonne-luten schreef op 17 Nov 2011 om 12:45
Je hebt het weer leuk in elkaar geflanst, en zo komt je dag ook weer om.
Wat wordt je volgende onderzoek!
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 12:48
@ Yvonne, mijn volgende onderzoek? Jaaaa... mijn aantekeningen stapelen zich op... dat is niet in een dagje te publiceren. Er wordt aan gewerkt! U hoort nog van ons
Rose_love schreef op 17 Nov 2011 om 12:50
Bambi? Nee, maar, jij ook?! ;) Maar ik ga vast koffie zetten, een heeele fijne dag nog over de grens, hihi.
kaninchen schreef op 17 Nov 2011 om 13:00
Hahaha, die analyse is haarscherp en superleuk neergezet. Horen we van je hoe t buiten de grens was? Neem 2 stukjes appeltaart dat heb je na dit artikel/deze analyse gewoon verdient!
mippel schreef op 17 Nov 2011 om 13:14
Zo Doortje wetenschapper in spe, na deze haarscherpe analyse ben ik haast bang in het vervolg nog een reactie te geven.
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 13:19
@ Kaninchen, dank je wel meis! Het is hier behoorlijk koud zo over de grens maar ik wacht even tot men hier is uitgereageerd begrijp je? Sjips.. slagroom vergeten!
@ Mippel, reageer lekker door hoor! Ik hoor ook in het la-maar-lullen hokje, hoor ik net... nondeju! ;-)
Surfingann schreef op 17 Nov 2011 om 13:29
Maar dan wel appeltaart met slagroom, toch?
Je hebt in ieder geval mensenkennis.
Je hebt 't in ieder geval weer mooi geschreven.
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 13:33
oeps Thalmaray, vooral omdat het Doortje is haha..;-))
o dear, ik knoop er nog een dagje buitenland aan vast!
Lianne01 schreef op 17 Nov 2011 om 13:49
Ik heb het artikel echt van begin tot eind gelezen en ik wou neerzetten, 'Leuk artikel!' En een duim.. maar euh, ik durf niet zo goed meer!
peetje1978 schreef op 17 Nov 2011 om 13:50
Waar een oervervelende dag al niet goed voor kan zijn!
Leuk geschreven!
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 13:52
hahahah Anorexia, als het echt een leuk artikel is (?) dan 'mag' dat. (de juf!)
Maar soms vallen er doden en is er leed.. en dan staat het er ook onder.. pijnlijk!
Dus, dank je wel voor je reactie meis! ;-)
verbijsterend62 schreef op 17 Nov 2011 om 14:00
hm, schokkende conclusies....zeer herkenbaar bij het schrijven van fictie dat mensen denken dat het echt gebeurd is.... een hele tijd terug heb ik ook eens bij mijn eigen artikelen gekeken hoeveel procent gemiddeld reageerde op een artikel. Zelfs iets minder dan 20 % van de lezers reageert maar met een duim of reactie. Nog altijd blijf ik dat verwonderlijk vinden bij een site met bijna 10.000 leden of zoiets!
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 14:18
@ Verbijsterend62, inderdaad, als je fictie schrijft dan moet dat er vetgedrukt bijstaan anders bellen ze 112 voor je. Best wel jammer want dan haal je meteen wel het gevoel van het verhaal weg.
Je wijst me trouwens op een groep die ik inderdaad niet genoemd heb: de 'niet-reagerende-Xead-lezer'
Bizar ja, met die aantallen! Dank je wel!
Garfieldje schreef op 17 Nov 2011 om 14:42
Alhoewel ik je artikel heel goed gelezen heb: "Leuk artikel. Duim!" :))
Berna schreef op 17 Nov 2011 om 14:55
Over het algemeen hou ik het ook heel kort met mijn reactie. Dit betekend niet dat ik het niet of half gelezen heb. Soms is mijn antwoord langer, maar dat is dan meestal meer als grapje, ongeloof enz.
Ik geef eigenlijk nooit iemand zomaar een duim, altijd met een korte tekst erbij.
Doortje, ik wil ook nog even zeggen dat ik heel blij ben met Tim die ervoor waakt dat er geen schunnige artikelen geplaatst worden. Op BP staat er weer één, echt heel erg.
Ik voel me hier veilig. Dikke duim en liefs
Taco-Veldstra schreef op 17 Nov 2011 om 14:56
Doortje...ik heb je gelezen en ik vind het een ontvankelijke aanklacht...maar liever heb ik dat je een artikel schrijft. Dit is algemeen bekend. Toch een duim Taco
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 15:08
@ Berna, inderdaad, daarom ben ik daar weg en voel ik mij goed hier! Dank je wel Berna!
@ Taco, dank je wel voor je mening.
Ter verdediging.. er staat veel op deze site geschreven wat algemeen bekend is of wat persoonlijk is en dus geen 'artikel'is. Dit stukje valt onder 'humor' met de uitzondering dat er wel degelijk soms pijnlijke misverstanden veroorzaakt worden door de reacties. Thanx!
yrsa schreef op 17 Nov 2011 om 15:21
ik lees eigenlijk altijd alleen de witregels en bouw daar een reactie uit op :)
hahahaha
maar goed artikel meis! Duim!
Verder moet ik zeggen dat seks in de tijden dat monique nog jong was in films pornografischer overkomt dan tegenwoordig.
hahahaha
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 15:24
Hi Yrsa, Turks Fruit is een prachtige film met een dramatisch verhaal. Het is levensecht geschreven en gespeeld. Er komt naakt in voor maar geen porno vind ik. Tegenwoordig is dat anders ja.
Een reactie op de witregels hahaha o dear.. ;-))
Sandra-Philippo schreef op 17 Nov 2011 om 15:28
Doortje, wat een schitterende analyse. Hoe wetenschappelijk is het? Uit hoeveel artikelen heb je een selectie gemaakt; welk soort artikelen? Is deze steekproef representatief?
Ik zit in alle catagorieen! Ik ga In, met, onder en Op het boetekleed!
Leest er wel eens iemand een recept door? OF nemen we het voor kennis aan? De foto's zagen er lekker uit: duim erbij...
Sommige stukken lees ik intensief, andere stukken minder: en ja dan doe ik ook wel eens aan koppensnellen!
Het ene artikel zal je sterker aantrekken, dan het andere door het onderwerp.. Is dat wel terecht? Als een onderwerp mij niet ligt, kan ik wel waarderen dat iemand er zijn grammetje over uit; zelfs als ik het er niet mee eens ben. Het er niet mee eens zijn zegt niets over het geschrevene...
Niet zo intensief gelezen; en toch een duim,ook daar doe ik aan..
Als ik passie zie in schrijfsels zijn ze voor mij immer een duim waard.. al staan ze vol met fouten... Iemand ging daar met zijn fantasie aan de haal of uit een voor hem/haar gevoelig en belangrijk onderwerp en deelt dat met anderen; Dat is duimwaardig.
Nu was ik "laat" van het duimen af...dat terzijde
:-)
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 15:35
hahahahaha Lucifall!
een duim voor je reactie!
Zoals jij het omschrijft zo doe ik het ook hoor. Je kán alles niet op de letter lezen, dan kom je tijd tekort. En recepten, inderdaad, als het er lekker uitziet dan geef je al gemakkelijk een duim.
Het voordeel van 'koppen' is dat je scannend kan lezen zonder het verhaal te missen. Mits de koppen goed zijn natuurlijk.
Het is alleen wel gevaarlijk als je helemaal niet leest om dan te reageren...
Dank je wel duimelotje! ;-)
neerpenner schreef op 17 Nov 2011 om 15:37
Vrees dat ik soms bij de quasi-intelligente lezer hoor.
Ik beken, soms zondig ik. Maar kan ik het soms goed maken met een lekkere kop chocolademelk? :)
Duim
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 15:42
Kom op Neerpennert, gaan wij, als zondaren gezamenlijk ff chocolademelk drinken! Lekker hoor! Ik zit trouwens in meerdere categorieën als ik het zo nog even bekijk... tegelijk dan hè! Knap hè, ben ik goed in! ;-))
Kirsti schreef op 17 Nov 2011 om 16:24
Ik vind het een prachtige analyse, er komt heel erg veel bekend van voor, herkenbaar dus ai ai ai.
ja ook ik snel soms koppen langs en andere lees ik tot in detail en laat ze binnenkomen.
Wist je trouwens dat ik nog helemaal geen fan van je was. Ik dacht al Doortje weer op nr 1. wanneer schreef ze haar artikel dan maar ik zie de jouwe helemaal niet verschijnen.
Bij deze een fan erbij! Ik ga je eindelijk volgen.
spiritlady schreef op 17 Nov 2011 om 16:40
wat een geweldig neergezet wetenschappelijk onderzoek, ben reuze benieuwd naar verdere resultaten
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 16:41
@ Kika, ECHT WAAR?
hahaha we lezen volgens mij alles van elkaar! Mooi, ik heb er een fan bij! Tralalalala
En ach, iedereen maakt zich er wel eens schuldig aan, ik hoor daarbij! ;-)
tiegemboy schreef op 17 Nov 2011 om 16:49
Doortje heb je nog appeltaart over? Ik heb wel zin in turks fruit...
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 16:52
@ Tiegemboy, Turks Fruit op een appeltaart? Hhmm.. een gewaagde combi, dat wel, maar ik durf het wel aan! Zoet..
Komt eraan! ;-)
Remrov schreef op 17 Nov 2011 om 17:05
Ik vind dit wel een heel leuk artikel. Heel leuk geanaliseerd allemaal.
Trouwens, appeltaart. Ik ben er dol op.
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 17:15
@ Remrov dank je wel voor je reactie!
haha die appeltaart! Stukje doen dan maar?
interjos schreef op 17 Nov 2011 om 17:34
Dacht komt er een serieuze analyse lees ik heel het stuk ben ik nog niks wijzer, was het eerste stuk in 8 maanden wat helemaal gelezen heb ! Lol...
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 17:39
WHAHAHAhaahahaha o dear Interjos...
het eerste stuk in 8 maanden hahahaha
ik lig echt stukkk
de eerlijke-lolsmurf-xead-lezer wordt nu toegevoegd! Duim! haha
Mc-suffie schreef op 17 Nov 2011 om 18:00
Zo herkenbaar, had ook hartritmestroornissen na sex met Rutger Hauer
Riettian schreef op 17 Nov 2011 om 18:30
Het zou mooi zijn als dit artikel het einde van slechte reacties zou betekenen, maar alhoewel het duidelijk geschreven is, vrees ik hiervoor.
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 18:50
@ Riettian ik ook hoor. En weet je, het is logisch ook.. soms ben je moe en dan sla je de plank wel eens mis.. Allemaal menselijk toch? Ach ja..
Ed-Naab schreef op 17 Nov 2011 om 19:45
Ik heb alle 31 reacties van de 28 verschillende "lezers" hierboven doorgenomen en de 26 reacties van jouw daar weer op gelezen.... nu het artikel nog. Pff wat een verhaal. En ik ben nu de tel al kwijt.
(duim hoor voor je analyse en leuk verhaal)... Ed
Ir schreef op 17 Nov 2011 om 21:20
Erg leuk artikel, Doortje. Ga je nu jouw reacties op dit artikel ook analyseren? Waar val ik dan onder. Vertel het me maar, ik kan het aan.... ;)
Ruud schreef op 17 Nov 2011 om 21:38
Ik geef je een nietszeggende reactie. Onee dat kan niet, dan maar een verzoek om meer foto`s van Moniek vd Ven. Nee dat kan ik niet maken. Een poging tot humor...das fout, niet doen dus. Mmmm blijft de appeltaart over. Doe mij dan maar een stukje taart. Met slagroom, dat dan weer wel.
amiad schreef op 17 Nov 2011 om 21:40
Na zo'n analyse kan ik alleen maar zeggen dat je de tijd goed hebt besteed. Leuk samengevat. O ja, in welke categorie valt mijn antwoord :)
doortje schreef op 17 Nov 2011 om 23:04
@ Ed-Naab hahaha de reactie-lezer haha dank je wel! Cool!
@ Talia meis, je durft niet.. jij reageert altijd hartstikke leuk hoor! x
@ Ir, je gaat bij die 12% goed? ;-) dank je wel. ;-)
@ Ruud hahahaha MOOI! appeltaart met slagroom! Vangen!
@ Amiad, ik heb er veel plezier aan beleefd, dat zeker! Dank je wel voor je leuke reactie!
@ Mippel, Jack is een druk zakenman, ik heb geduld ;-)
subo schreef op 17 Nov 2011 om 23:47
Tja, al lezend... dacht ik ... statistieken was mijn job en weet dus ook dat dit... rekbaar is en onbetrouwbaar. Sorry...
Schrijven hierover is origineel...maar geen maatstaf.
Je appeltaart met zelf gemaakte deeg en zuivere slagroom...
ja! Ik weet het ze is al op! Heb er dan zelf maar een gebakken want het water stond me in de mond... en ze was ook lekker Doortje!
Ha! en ik bedenk nu... hoeveel labels heeft ze opgesomd ter analyse eventueel met de vriend pysiater ( géén verspreking).
Was een woord van mijn vader.
Gaan we labels plakken? Gevaarlijk hé in deze tijd. Je geraakt zo in een dossier, dan in de dossierkamer ruimte en voor je het weet... ben je helemaal verstoft en komen er 100 jaar later archeologen... met een loupe om alles te onderzoeken...
Liever appeltaart ja, o dear nondeju!
chrisrik schreef op 18 Nov 2011 om 00:10
hé Doortje, dat heb je goed geanalyseerd! Ik ben ook dikwijls verwonderd hoeveel reacties er maar komen. En dan zijn er inderdaad zo van "leuk artikel,duim" of ... "Goed geschreven".
Ik kan wel niet zo goed schrijven als jij maar ik lees heel graag goede artikelen van anderen!
En .... dat stukje appeltaart wil ik wel komen proeven hoor (maar die zal al op zijn ,denk ik?
Trouwens, ik had in mijn reactie op de appeltaart toch gezegd dat ik van België moet komen hé?
Jonathan070 schreef op 18 Nov 2011 om 00:21
Ik ben geneigd om gewoon te zeggen : Leuk artikel !
Toontjehoger75 schreef op 18 Nov 2011 om 01:44
Ik lust op zich best appeltaart, maar alleen als de mesjes van het klokhuis er goed uitgehaald zijn. je hebt van die mensen die een appelboor gebruiken en dan vinden dat het klokhuis er maar uit moet zijn. Zó goor! Ik zit dan elke hap stukken klokhuis op de rand van m'n schoteltje te leggen.
Maar slagroom: graag! Een heleboel!
En ik val nooit onder een categorie. Ik ben mezelf en daar is er maar één van.
;-)
Hoewel, jullie zijn ook allemaal, stuk voor stuk, zelven.
Oei; ik behoor tot een categorie van 100%...
Waar zat die duim ook alweer...? Kan ik ermee de slagroom van m'n bordje likken...
doortje schreef op 18 Nov 2011 om 07:45
@ Subo haha jawel, rekbaar en onbetrouwbaar. Ik moet het ermee doen zei de rijdende rechter, en je hebt gelijk! Het hele 'onderzoek' is gedaan met een knipoog en een natte vinger maar dat begreep u al. Ik hoop inderdaad niet dat ik gecopieerd ga worden door een googlende niet Xeader die hier waarheid uit denkt te halen.
Dus dan maar appeltaart, o dear nondeju hahaha
(jij weet teveel!)
@ Chrisnik, ik zeg ook wel eens 'goed geschreven' of 'leuk artikel' hoor. Soms is alles al gezegd of heb je even geen zin om uitgebreid te zijn. Ikzelf hoor gewoon bij al die groepen, daarom is het zo gemakkelijk om erover te schrijven ;-))
Ik stuur een appeltaartje per TNT naar je toe in België!
@ Jonathan070 (Den Haag?)Dank je wel! Leuk je ontmoet te hebben!
@ Toontjehoger75 heel sterk uitgedrukt en helemaal terecht! Laat jezelf niet in een hokje plaatsen, je bent uniek en zo die anderen ook. Extra slagroom voor jou!
Chayenna schreef op 18 Nov 2011 om 08:05
je artikel kan zo in de nieuwe DSM terecht doortje. Leuk opgezet
doortje schreef op 18 Nov 2011 om 10:11
Dank je wel Chayenna, maar ik vind het persoonlijk meer iets voor de Story, gezien het waarheidsgehalte hahaha !
Lovely schreef op 18 Nov 2011 om 10:33
Ik ga het toch maar kort houden hoor Doortje... Zeer goed geschreven, leuke analyse en van mij alweer een duimpje erbij! ;-)
Frija schreef op 18 Nov 2011 om 10:36
Top artikel. Het is iets waar ik ook tegen aanliep en de geloofwaardigheid iets naar beneden haalt. Reageren om de Xead score omhoog te halen. Jammer want het doet afbreuk aan de kwaliteit!
Wat ik ook bemerk is dat er zoveel mogelijk geschreven moet worden. Dus kwantiteit gaat boven kwaliteit. Iemand schrijft 100 verhalen in 30 dagen. Hoe kan dat? Ik doe misschien hooguit vier verhalen per maand, maar daardoor is mijn Xead bijdrage inderdaad lager. Maar ik ga voor kwaliteit en niet voor kwantiteit.
Karazmin schreef op 18 Nov 2011 om 10:37
Om te beginnen heb ik niet alle reacties gelezen dus als ik oude koeien uit de sloot haal (wat moet je anders met die beesten doen? Ze tot hun buik in het water laten staan en alleen de jonkies redden? Klinkt mij als onvervalste leeftijdsdiscriminatie in de oren)
Maar om op het onderzoek terug te komen: welke artikelen heb je geanalyseerd, heb je hoor en wederhoor toegepast op de reactie-gevenden? Hoeveel artikelen heb je beoordeeld: was dit een diepgravend onderzoek of min of meer een steekproef?
Welke methoden heb je gebruikt?
Mogen we een bronvermelding zien en waar kunnen we het volledige onderzoek teruglezen (aantekeningen enzo)
Oftewel leg de bewijzen op tafel alstublieft.
Ik bedoel maar als gerenomeerde universiteiten zich om de tuin laten leiden door hun professoren die op tv en in vakbladen de grootste onzin kunnen verkondigen als zijnde de waarheid, vergeef me dan mijn wantrouwen ;)
Whatever: duim en als altijd leuk!
doortje schreef op 18 Nov 2011 om 10:59
@ Lovely, dank je wel!
@ Frija, dat is inderdaad waar. Ik zie soms een serie reacties van iemand, die doet er 10 in 10 minuten: 'Leuk artikel' en hij heeft zijn score weer binnen. Dat schrijven ook ... en ach ja... ik vind het goed.. het is een leuke site!
@ Karazmin ;-)))
ahum.. welke methoden? Ik heb het eruit geslagen eigenlijk...Dank je wel voor je waanzinnige reactie die ik zeer waardeer. Vooral die oude koeien werpt licht op de zaak, alleen daar kun je al een artikel over schrijven. niemand staat daar bij stil toch? Nu ja, nu dan...
Mijn onderzoek heb ik verricht met de maatstaven van de Story, dus zeer betrouwbaar. Zie ook mijn profieltekst. Aldus.
Dank u wel ! ;-))
claudia1972 schreef op 18 Nov 2011 om 11:29
jeetje moet ik reageren, dan moet ik eerst alle reacties lezen?! ZOVEEL! doortje in de bocht.. maar een lange wel verdiende reactie is altijd leuker, dan leuk artikel... duim!
Of goed geschreven, maar waarom is het goed geschreven? Of.. dit artikel spreekt mij wel aan, Waarom spreekt het je aan.. Mensen wees duidelijk en geef antwoord op jouw reactie.. actie en reactie dat zijn verschillende dingen maar als je wil kan je ze heel nauw samenvoegen, snap je wel wat ik bedoel? nee.. oh das nou jammer... Fanttasctisch geschreven doortje, want hiermee maak jij wel duidelijk dat er mensen op xead zijn die wel serieus zijn en mensen zijn die wel serieus zijn maar erg kort in reactie zijn, of gewoon denekn .. oh zou dit er maar even neerzetten!
xxxxxx (kuzzzzzzzzzz)
doortje schreef op 18 Nov 2011 om 12:46
hahaha dank je wel Claudia voor deze uiteenzetting. Ik waardeer deze aanvulling zeer! Ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van het schrijven van dit (larie) artikel maar dat ik werkelijk blauw heb gelegen van de reacties hierop.
DANK U ALLEN! ;-))))
stormerwout schreef op 18 Nov 2011 om 14:21
Enkel het begrip "tijd" is wat mij drijft om een artikel en zoveel reacties als deze door te spitten Doortje ;-)
Ik moet toegeven dat ik soms ook gewoon uit respect voor mijn mede-schrijvers reageer. Ik "scan" een artikel af, snellezen noemen ze dat!
Ik geniet regelmatig van jouw hillarische humor!
Ik lees tussen de regels door dat we volgende week mogen genieten van jouw appeltaart? Heerlijk! Ik neem je boek mee hoor ;-)
doortje schreef op 18 Nov 2011 om 14:33
Lieve Sjoerd, dat doe ik ook vaak hoor scannend lezen.
Ik heb problemen met mijn oven! Echt hè! Ik meen het! Ik heb vanmiddag een zeer dubieuze appeltaart... hij moet nog afkoelen maar de kleur is anders... ai ai ai
Komt goed hoor, volgende week!
wolf407 schreef op 20 Nov 2011 om 14:28
Bij deze zal de Wolf dan maar zwijgen
of wou je een PB tje krijgen
De Wolf durft nu echt niet meer te reageren
voor hij in de analyse de revue moet passeren
En zijn vrijheid verliest door in een hokje te worden gegooid
en door zijn reactie zijn vrijheid verklooit
Dus Lieve Dorina deze keer geen reactie van mij
die duim kan je krijgen maar een wolf blijft toch liever vrij
doortje schreef op 20 Nov 2011 om 14:40
hahahaha Wolf.. verzacht ik het als ik zeg dat hier humor een zwaar ingrediënt is? Ik doe geen enkele Wolf in een hokje hoor! x
Nonnie schreef op 20 Nov 2011 om 14:54
Uh.... Waar gaat dit eigenlijk over?
Maakt niet uit. Ik schrijf gewoon ' leuk, hoor'.
Daar kom ik vast wel mee weg.
benno0o schreef op 14 Dec 2011 om 00:12
Leuk artikel duim!
Haha nee hoor grapje, wat zo'n analyse wel niet allemaal toont. Ik zou best wel geinteresseerd zijn in een vervolg, een grotere analyse.
Misschien komt dat er ooit nog van ?
Alidaaa schreef op 25 Mar 2012 om 23:32
Wat n prachtig artikel dit! Humor! Heb 'm helemaal gelezen en hoop daarmee bij de 12 procent te horen! ;)
Lid sinds 8 maanden
4437 reacties geplaatst
2638 artikelen beoordeeld
155 artikelen geschreven

Gerelateerde artikelen
doortje beveelt aan
- Schrijfopdracht Alicia: Obsessie
- Over trouw en ontrouw gesproken en Gods mening daarover
- Hoe gaat dit aflopen?
- De vier elementen glippen als korrels zand door onze handen heen
- Help, mijn Twitter account gehackt. Wat nu?
- Klokkenluider bijna onder de voet gelopen
- Recept voor kip Piniki (hete kip)








Ingrid2 schreef op 17 Nov 2011 om 12:00
ik durf niet meer te reageren............