Mooi zeg, het wordt steeds gekker, of zie ik het verkeerd? Ik lees: Hondenbezitter verkiest viervoeter boven partner

Ben ik nou gek?
 

Hondenbezitter verkiest viervoeter boven partner


De relatie met de viervoeter krijgt gemiddeld een 8,5 tegenover een 7,8 voor de relatie met de partner. Aan het representatieve onderzoek deden 534 volwassenen mee die minstens één hond bezitten. Mannen en vrouwen geven de relatie met hun hond gemiddeld hetzelfde cijfer. Vrouwen geven de relatie met hun partner echter eerder een onvoldoende dan mannen. Bijna de helft beschouwt het huisdier als een volwaardige gesprekspartner. Vrouwen vinden dit overigens vaker dan mannen. Ruim een op de vijf ondervraagden geeft aan dat de hond van alles begrijpt.


Dus heren, en jawel, ook dames, wat kunnen we hieruit opmaken?


Ter verduidelijking:
De vrouw vertelt een verhaal aan haar hond, de hond kijkt haar aan, houdt zijn kop enigszins schuin, legt zijn kop op de schoot van de vrouw. De vrouw vertelt verder en de hond tilt zijn kop op als zij in haar woordenstorm even pauze neemt.
"ja schatje, jij begrijpt mij tenminste" zegt ze liefdevol terug tegen haar hond, ze geeft hem een aai over zijn kop en ze ratelt verder. Op het eind van haar verhaal is ze opgelucht, ze heeft bevestiging gekregen dat haar mening de juiste is en dat geeft haar rust. Misschien moet ze het maar loslaten...
Bovenstaand fictief voorbeeld neemt vijf minuten van haar tijd (en de hond) daarna laat ze hem uit.

Zelfde verhaal maar ander 'oor' :
De vrouw vertelt een verhaal aan haar partner. In de eerste zin onderbreekt hij haar want hij kan de afstandsbediening van de TV weer eens niet vinden. Jawel, daar ligt ie, en hij zet de TV aan. De vrouw vraagt of hij even wil luisteren en vervolgt haar verhaal. Als ze halverwege haar inleiding en achtergrond informatie zit, onderbreekt de man.
“De oplossing is zo klaar als een klontje,  je moet het zo doen" en hij legt uit hoe zij het moet aanpakken.
"Nee", zegt de vrouw, "dat is het probleem niet, luister nou even", en ze doet wederom een poging om duidelijk te maken wat haar dwars zit. Eerst wil hij koffie, en hij loopt naar de keuken. Weer terug gekomen pakt hij de afstandsbediening en zapt naar een andere zender. Op de TV ziet hij iemand knalhard op zijn bek gaan en hij moet daar vreselijk om lachen.
"Hallo", zegt de vrouw, "mag ik even mijn verhaal afmaken?" De man zucht, trekt met zijn gezicht eigenaardig naar links, gooit de afstandsbediening op tafel en gaat onderuitgezakt op de bank zitten. "Vertel" zegt hij. De vrouw, ook enigszins geïrriteerd, vertelt verder in blokletters, dit keer zonder komma's en pauzes. Als haar verhaal klaar is valt het stil.

Haar man zegt: "ja en?"
Hij ziet het probleem niet. Ze probeert uit te leggen wat haar zo heeft aangegrepen maar de man vindt het allemaal onzin.
"Lekker belangrijk zeg, daar moet je gewoon niet op reageren." De vrouw is boos, hij begrijpt haar niet. De man is boos, hij heeft zijn TV programma gemist.
Bovenstaand fictief voorbeeld nam 56 minuten van hun tijd. De rest van de avond hebben ze niets meer tegen elkaar gezegd.

Zo jammer, zo herkenbaar.....
Als de man nou gewoon overal "ja" op zegt en haar een kus geeft, dan is het binnen vijf minuten klaar, dat blijkt uit onderzoek met de hond.
Dus man, waarom doe je dat dan niet? (altijd die oplossingen waar we niet om vragen!)
Dus vrouw, je weet het toch, het is een man en die reageert (vaak) zo!

Doen we nou zo moeilijk of lijkt het maar zo?
Bijna de helft beschouwt het huisdier als een volwaardige gesprekspartner.
Even serieus...en dat beest heeft altijd de goede woordkeus? Zit echt met je op een lijn?  En geachte hondenliefhebber, bespreek je de belastingzaken, maandelijkse lasten, de auto die naar de garage moet, je kind die dyslectisch blijkt, de overlast van de buren, het boodschappenlijstje, en je recente diarree probleem ook met je hond?


Zielig beest!


Trouwens, die hond neemt je gewoon zwaar in de maling !

24
Word fan
Delen
Ongewenst

Laat een reactie achter

+0 -0- x

-Valerie schreef op 21 Nov 2011 om 13:51

Maar als het hondje ziek is, komt hij toch troost vinden bij het vrouwtje. Ook al gaat de hond meer met de baas en de kinderen op stap dan met mij of andere vrouwen. Honden lijken op kinderen, zelfde eigenschappen.

+0 -0- x

doortje schreef op 21 Nov 2011 om 13:56

@ Valerie, jawel, het is net een kind .. (de hond) ;-)
Maar gaat ie in je relatie vóór je partner?

+0 -0- x

yrsa schreef op 21 Nov 2011 om 13:57

vertelt het verhaal in blokletters (etc)...geweldige zin!

En wat de hond tot een gelijkwaardige gesprekspartner maakt...tja, trouwheid? De ogen? De blik van - ik begrijp je helemaal?


Goed geschreven weer!

+0 -0- x

doortje schreef op 21 Nov 2011 om 14:00

@ Yrsa.. je haalt inderdaad de kern wel naar voren meis...ik heb (nog) geen hond... wat denk je, moet ik 'hem' inruilen? Nou? :-)

+0 -0- x

Mereltje schreef op 21 Nov 2011 om 14:11

leuk geschreven weer, een bijzondere benadering. Ik hou de mijne en leen af en toe een hond :)

+0 -0- x

doortje schreef op 21 Nov 2011 om 14:13

@ Mereltje, lijkt me inderdaad een slimme oplossing! Thanx

+0 -0- x

Ingrid2 schreef op 21 Nov 2011 om 14:26

tja, wat zal ik zeggen, de hond heeft tenminste geen Iphone met een griet erin...........:-))

+0 -0- x

yrsa schreef op 21 Nov 2011 om 14:56

Nee, ik zou niet tot die inruiling overgaan meis...een hond heeft toch een bijzonder naar kenmerk en dat is dat hij uigelaten wil worden. dat is iets wat je eega waarschijnlijk zelf kan en geloof me... dat scheelt zoveel regen, kou en zogenaamde interesse praatjes :)

Je zou ee vreemde switch kunnen maken. Je eega aanlijnen is in die switch mss weer wel een optie. Zie het als aangelijnd luisteren zonder A.B Scheelt jou die blokletters weer :)
lol

+0 -0- x

doortje schreef op 21 Nov 2011 om 15:07

@ Ingrid hahaha je zit in het verkeerde artikel te reageren hahaha
de zogenaamde combi-snelle-Xead-lezer-reageerder
Maar meis, alle gekheid op een stokkie: je hebt gelijk! Van dergelijke gebeurtenissen zijn nog geen melding gemaakt! Dank je wel! ;-)

@ Yrsa.. daar moet ik dan de middag mee doorkomen... echt hè..
hahaha Is goed meis, ik ga 'm aangelijnd laten luisteren, even kijken of het werkt (niet) dank je wel! ;-)

+0 -0- x

Ben schreef op 21 Nov 2011 om 15:28

Een plus. Kun je na gaan hoe in een relatie de 1 de ander honds behandelt. Maar ja een hond zegt ook niets terug.

+0 -0- x

Karazmin schreef op 21 Nov 2011 om 15:42

mijn borderline collie begrijpt mij nooit! Luisteren als ik iets wil vertellen? Welnee... zullen we gaan overgooien? Aan flossie trekken? Nee, ik wil geen aai ik wil voetballen....
Luisterend oor? Mijn hond? Nou nee, voor elk probleem heeft hij dezelfde oplossing. SPELEN en AANDACHT.
Ga ik toch liever praten met iemand die wel luistert en misschien iets zinnigs heeft toe te voegen. En nee. geen oplossings dankuwelbeleefd!

+0 -0- x

doortje schreef op 21 Nov 2011 om 15:46

@ Ben.. soms hè.. is niets terugzeggen het juiste antwoord! ;-)

@ Karazmin je borderline collie? hahaha best wel een extreem ras ja... Geluukig dat jij er een gezonde gedachtegang over hebt! Mooi! ;-)

+0 -0- x

Rose_love schreef op 21 Nov 2011 om 15:51

Nee hoor, honden hebben zo'n bepaald luchtje he, bij je partner is daar nog aftershave voor.. ;) Goed artikel! Woef!

+0 -0- x

Karazmin schreef op 21 Nov 2011 om 15:51

Tja, mijn vriendin noemt hem zo omdat ze de 'uit'knop niet kan vinden.

+0 -0- x

doortje schreef op 21 Nov 2011 om 15:56

@ Rose je hebt gelijk! Die geur al! Waf! ;-)

+1 -0- x

Jack-Hage-Sr schreef op 21 Nov 2011 om 16:07

Ik kan natuurlijk overwegen iedereen de deur uit te doen hier, en (weer) een hond te kopen! D

+1 -0- x

doortje schreef op 21 Nov 2011 om 16:08

@ Jack, is een optie! De regering ook meteen vervangen? ;-)

+0 -0- x

interjos schreef op 21 Nov 2011 om 16:11

De oorzaak vinden is de oplossing van het probleem.
Misschien interesseert het de ander geen zeem.

+0 -0- x

doortje schreef op 21 Nov 2011 om 16:14

@ Interjos.. tja, dan maar goed dat er een hond is!
- anders luistert er helemaal geen hond! -

+0 -0- x

Tandra schreef op 21 Nov 2011 om 16:50

Mijn hond en ik communiceren vrijwel zonder woorden of blaffen, maar tot volle tevredenheid van beiden. Praten doe ik in mezelf :) en als ik al eens een probleem wil bespreken, dan toch zeker liever met een vriendin dan met een man...

+0 -0- x

wolf407 schreef op 21 Nov 2011 om 17:00

Hierboven heb je dus precies omgeschreven
waarom ik liever de Wolf ben gebleven

Wolf behorende tot de hondachtige
die zich welwillend oprichten

om het menselijkras te leren communiceren
en dat steeds jaar na jaar blijven proberen

maar de mens zo communicatief gestoord
leren het nooit echt ongehoord

Duim

+0 -0- x

doortje schreef op 21 Nov 2011 om 17:47

@ Tandra.. ai! Niet met een man.. je bedoelt 'niet' in de zin van nooit, never ... minder dan éénmalig?
Oké, dat kan... gewoon alleen met hond. Helder. (of vriendin)

@ Wolf haha.. daarom communiceert het zo lekker met jou! Geweldig!

+0 -0- x

Kirsti schreef op 21 Nov 2011 om 20:52

Artikel geeft te denken, misschien toch een hond in huis halen, een trouwe makker waarover ik uiteindelijk heerlijk de baas mag spelen, mag africhten naar mijn wensen.......oei als ik hier over na ga denken zie ik veel voordelen.

+0 -0- x

doortje schreef op 21 Nov 2011 om 20:55

@ Kikafonie: welke en wanneer? Leuk! ;-)

+0 -0- x

Ruud schreef op 21 Nov 2011 om 21:17

Misschien als je je man als hond gaat behandelen, dat hij dan naar je luistert. Ik zie het al voor me, met zijn hoofd op je schoot. Heel romantisch

+0 -0- x

doortje schreef op 21 Nov 2011 om 21:19

@ Ruud... ik had daar andere beelden bij :-x
never mind.. dank je wel voor je reactie

+0 -0- x

Roswitha78 schreef op 21 Nov 2011 om 22:27

hihihih heb er niks aan toe te voegen hoor.. maar wel een leuk artikel

+0 -0- x

Taco-Veldstra schreef op 21 Nov 2011 om 22:43

Verbaal helaas ondergeschikt maar qua aanhankelijkheid en loyaliteit...is een hond betrouwbaarder.
Duim Taco

+0 -0- x

doortje schreef op 21 Nov 2011 om 22:49

@ Roswitha78 bedankt dan voor je reactie! ;-)

@ Taco oelalalala hond betrouwbaarderderder.. dank je wel voor je eerlijke mening! ;-)

+0 -0- x

trudybrinkman schreef op 21 Nov 2011 om 23:48

Ik kan me er wat bij voorstellen...

+0 -0- x

Ilsje schreef op 22 Nov 2011 om 03:09

Ja de hond luistert inderdaad beter LOL maar toch kan ik me partner ook niet missen! Samen zijn ze een goed troost team!

+0 -0- x

Berna schreef op 22 Nov 2011 om 06:48

Haha, leuk geschreven. Helaas heb ik geen hond, al zou ik er momenteel wel één nodig hebben. Duim!

+0 -0- x

claudia1972 schreef op 22 Nov 2011 om 07:14

honden zijn idd trouwe viervoeters, Ik neem geen hond.. want een man hoef je niet uit te laten in de regen, mannen zijn al zindelijk als je hun krijgt en voor het eten blijft het hetzelfde...Je zou zo nu en dan toch moeten zorgen dat het eten voor ze klaar staat... geef mij maar een man, enne ja dames.. mannen kan je ook aan een lijntje doen.. (geintje lieve mannen...)

+0 -0- x

doortje schreef op 22 Nov 2011 om 07:22

@ Trudy hahaha ja hè?

@ Ilsje, héél diplomatiek! ;-)

@ Berna, ik ook wel eigenlijk. dank je

@ Claudia, het verschil zit volgens mij in het uitlaten als ik het zo goed ga begrijpen haha o dear...

+0 -0- x

Remrov schreef op 22 Nov 2011 om 09:08

Grappig geschreven!
Gelukkig is het met mijn vriend en ik niet zo. Wij begrijpen elkaar erg goed en we luisteren allebij ook goed naar elkaar.

+0 -0- x

madamex schreef op 22 Nov 2011 om 10:14

Heb wel eens een man met een hondenketting om als afreageeroptie... NIet slecht hoor, kan ik melden.

+0 -0- x

doortje schreef op 22 Nov 2011 om 10:40

@ Remrov, gelukkig een positief bericht! Dank je wel! ;-)

@ Madamex.. nóg een positief bericht hahaha Interessant op zich.. ik zal eens een riem ketting gaan kopen, kijken of het werkt. (of ik m überhaupt om kan krijgen bij hem) hahaah

+0 -0- x

Mona schreef op 22 Nov 2011 om 15:35

Doe mij toch maar liever een man. Die ligt niet zo aanhankelijk aan je voeten te hijgen met van die zielige ogen (althans, die van mij niet) waardoor je je altijd schuldig voelt omdat je hem niet genoeg aandacht geeft.

+0 -0- x

doortje schreef op 22 Nov 2011 om 15:39

@ Mona.. dat doet ie van mij wel hoor als ik teveel op Xead ben.. ;-)

Reageren?

Registreer of log in om te reageren op een artikel.
Dit artikel bevat:
Toelichting: