Baalt u er ook zo van de rijken steeds rijker worden en de armer steeds armer? Vind u het ook zo zielig wat er met Mouro en al die andere kleine asiezoekertjes gebeurt? Raakt het ook uw hart en vraagt u zich af hoe de overheid zo met mensen om kan gaan? Wellicht bent u zelf wel diegene die dit veroorzaakt heeft.
Onmenselijk
De laatste weken staat het nieuws er vol mee. Lieve kleine asielzoekertjes die terug moeten naar hun geboorteland. Veel mensen komen in opstand. Want al die verhalen zijn o zo schrijnend. Je vraagt je af hoe de overheid zo onmenselijk kan zijn.
Mensen klagen over dat er geen geld meer is. Geen huurwoningen voor de minder bedeelden. De mensen klagen over van alles en nog wat.

Maar............
Massaal stemmen
Mensen, mensen, mensen..... Was het het Nederlandse volk niet die bij de verkiezingen massaal op de VVD en de PVV heeft gestemd en niet op de SP? We waren het toch zo zat met zijn allen? We vonden toch dat alles anders moest? Nou, hier is het resultaat. Iedereen wist toch waar de VVD en de PVV voor staan? Iedereen weet toch dat zij rechtse partijen zijn? Rechts is niet links. Dus als je medeleven hebt voor je medemens moet je vooral niet op rechts gaan stemmen. Ik heb altijd geweten dat de VVD alleen is weggelegd voor diegenen die een eigen bedrijf hebben of sowieso veel geld in de buidel. In ieder geval niet voor de gemiddelde Nederlander. En toch..... heeft het Nederlandse volk massaal op hen gestemd. Dit geldt overigens ook voor de PVV. We wisten toch hoe zij denken over het vreemdelingen beleid? We vonden toch met zijn allen: eigen volk eerst. We hadden er toch zo genoeg van?
En nu: zit half nederland af te geven over wat er allemaal gebeurt. We vinden het met zijn allen zo erg wat er aan de hand is. Hoe de overheid belachelijke beslissingen neemt.
Vraagje: wat heeft u destijds gestemd?

Wat gaat er in het brein om van de gemiddelde Nederlander?
Ik vraag me dan ook af wat er in het brein van onze gemiddelde medemens om gaat. Je kiest ergens voor of je kiest er niet voor. En als je er voor kiest kun je niet achteraf gaan lopen klagen. Weten mensen überhaupt wel waar ze nu eigenlijk op stemmen als ze gaan stemmen? Verdiepen mensen zich hier eigenlijk wel in? Zijn ze nou gewoon dom, naïef of gewoon onwetend? Of weten mensen zelf eigenlijk niet waar ze nu werkelijk voor staan? Hebben ze eigenlijk toch niet een echte mening en zijn het eigenlijk gewoon schapen?
Ik hoop toch echt dat de mensen bij de volgende verkiezingen zich eerst beter gaan verdiepen in wat ze nu écht willen en waar ze nou wérkelijk voor staan en op basis van die "wijsheid" een keuze maken met betrekking tot het kiezen van een partij.
Natuurlijk kun je van te voren nooit weten hoe de dingen lopen en of de partijen wel waarmaken wat ze beloven en welke partijen uiteindelijk met elkaar gaan samenwerken. Maar je kunt wel met zijn allen bewust kiezen.. gaan we links of gaan we rechts?
Ik denk alleen maar: tjongejongejonge... hoe heeft het toch zo ver kunnen komen?
Laat een reactie achter
Roswitha78 schreef op 29 Nov 2011 om 19:38
karazmin,, daar heb je gelijk in.. zelf heb ik ook links gekozen.. en er niks van terug gezien... maar ik denk toch wel dat mensen gewoon goed moeten nadenken over waar ze nu eigenlijk op stemmen.... en moeten nadenken over waar ze nu werkelijk voor staan
interjos schreef op 29 Nov 2011 om 19:40
Goed artikel mooi beschreven en ben het eens dat velen klagen
Maar hebben zelf gekozen dan is het beter om te dragen
Niet klagen
Maar dragen
Karazmin schreef op 29 Nov 2011 om 19:45
Roswitha, ben het volkomen met je eens. Er is, vooral door de PVV kiezers niet goed nagedacht. Ze horen wat stevige one-liners, zijn het daarmee eens -omdat als iets maar vaak genoeg herhaald wordt, wel de waarheid moet zijn. - en verdiepen zich niet in wat zo'n partij echt wil.
Jack-Hage-Sr schreef op 29 Nov 2011 om 19:51
Toch heeft de PVV ook een aantal goede punten, raar maar waar!
Heb zelf SP gestemd......maar ja...heeft ook geen reet geholpen!
Ga volgende keer lekker Nederlandbeter stemmen! yoyoooooooooh
Ruud schreef op 29 Nov 2011 om 19:58
Rutte heeft een vlotte babbel. En Wilders is een populist die roept en niets doet. De mensen zijn heel knap om de tuin geleid bij de laatste verkiezingen. Ik was destijds een linkse stemmer, net als zovele. He scheelde maar 1 zetel met de VVD.
Roswitha78 schreef op 29 Nov 2011 om 20:00
@ Jack, gaan we zeker doen.. en Ruud... je hebt gelijk.. veel mensen zijn helaas om de tuin geleid.. helaas wel.. .. de bedoeling van mijn artikel is om een discussie uit te lokken.. wat vindt nederland nu ECHT? En diegene die wel voor de VVD en de PVV hebben gestemd en nu klagen,, die mogen zich nu achter de oren krabben.. ;)
subo schreef op 29 Nov 2011 om 20:03
Als ik dat zo lees, van dezelfde deeg een koekje hier.
Goed artikel Roswitha. Ben het met je eens.
wolf407 schreef op 29 Nov 2011 om 20:29
Lieve Roswitha de afgelopen keren heeft de Wolf niet gestemd
om dat stemmen in een echte democratie thuis hoort hier ongekend
Want op wie we ook stemmen de partijleiders van de grote partijen
staan direct in de startblokken en zullen ons niet verblijen
Want is de uitslag niet naar hun zin keren ze zich tegen het stembesluit
en schreeuwen moord en brand uit
dat met de keus van de stemmers niet valt te regeren
en dat er iemand moet komen om te gaan formeren
en na die tijd formeren komt er een kabinet tot besluit
en de stemmers komen er bedrogen uit
wolf407 schreef op 29 Nov 2011 om 20:32
Maar een goed artikel helder overdacht
een artikel met een boodschap waar een ieder naar smacht
een artikel met menselijk gevoel helder en klaar
een artikel met waarheid zeker waar
Maar we moeten stoppen met links en rechts
we moeten naar een maatschappij waar de mens telt slechts
EEN DIKKE DUIM
kaninchen schreef op 29 Nov 2011 om 20:41
Tot nu toe is er geen enkele politieke partij geweest die zich aan zijn beloftes gehouden heeft helaas, dus waar ook op gestemd werd...Het maakt toch niets uit.
spiritlady schreef op 29 Nov 2011 om 22:16
ik wilde niet links en ik wilde niet rechts , maar gewoon dwars door het midden
Nederlandbeter kom maar op
Ron-den-Dolaard schreef op 29 Nov 2011 om 22:42
Die groei van rechts en het populisme is mij ook een doorn in het oog. Het irriteert mij, net als Karazmin, dat hoe harder je schreeuwt en hoe vaker je herhaalt, alle onzin waarheid wordt. Politiek is verworden tot marketing, niets meer en niets minder. En daar geldt: de kracht van de reclame ligt in de eindeloze herhaling. Ik ben oprecht bang dat de democratie op losse schroeven staat en dat er moet worden nagedacht over een alternatief.
Marcel-Strooband schreef op 30 Nov 2011 om 14:11
Daarom moet Nederlandbeter! En niet door het het luchtruim in te roepen, maar er met zijn allen wat aan te doen! EN WEL ZO SNEL MOGELIJK! Dank voo rhet delen van deze sterke woordendaad!
madamex schreef op 30 Nov 2011 om 14:18
Na het invullen van de stemwijzer werd mij aangeraden SGP te stemmen. MIJ!
Schiet mij maar lek, ik ben ontstemt
Roswitha78 schreef op 30 Nov 2011 om 14:21
Madamex ontstemt.. hihihi kan het me voorstellen...... SGP, hoe verzinnen ze het
Typisch_Ik schreef op 30 Nov 2011 om 15:03
Ik ben absoluut anti-klaagcultuur, maar het probleem is denk ik dat wat je ook stemt op het ogenblik, het is allemaal één pot nat, en de partij die uiteindelijk je stem krijgt, krijgt deze onder het mom van 'in het land der blinden is Eénoog koning.' Dat was in ieder geval bij mij zo. Persoonlijk ben ik groot voorstander van een streng asielbeleid, maar streng staat nog niet gelijk aan onrechtvaardig. Wat betreft Mauro -die als kind niet op eigen houtje naar Nederland is gekomen- vind ik dat er hier sprake van onrecht is. Die jongen heeft hier ruim de helft van zijn leven doorgebracht, heeft openlijk laten weten dat hij Nederlander wil zijn en ook wil bijdragen aan de Nederlandse maatschappij, en nu zou hij ineens moeten vertrekken? Kom nou! Ga je liever bezighouden met het eruit schoppen van buitenlanders die hier de boel ontregelen, want daar zijn er meer dan genoeg van!
Maar laten we nou asjeblieft niet gaan doen alsof links de oplossing voor alle problemen heeft, want die zijde van het politieke spectrum moet er niet aan denken dat we 4 miljard zouden bezuinigen om notabene ons eigen land uit het slop te trekken. Mensen als Cohen en Roemer beseffen totaal niet dat je een ander niet kunt helpen als je niet eerst jezelf kunt helpen. Je kunt niet tegen een muur leunen die omvalt. En is het niet zo dat rechts doorgaans de financiële puinhopen van links moet opruimen nadat deze zijde de geldkraan weereens te ver heeft opengedraaid? En dat links altijd heeft gedaan alsof de overlast van relschoppende buitenlanders 'wel mee viel?' Over dom en naïef gesproken...
Niet dat ik rechts wil verdedigen, want met hun fanatieke verdediging van het kapitalisme -de VVD voorop- verdedigen zij een systeem dat overduidelijk keihard heeft gefaald. Inderdaad wat jij al aangeeft Roswitha, de rijken worden steeds rijker, en de armen steeds armer. Bovendien vind ik die hele pro-Israelische mentaliteit die Wilders erop na houdt 3x niks. Gezien de manier waarop Israël voortdurend huishoudt in het midden-oosten, kunnen we inmiddels denk ik wel concluderen dat dat écht geen lieverdjes zijn...
Ik ga hier weer veel te veel in op... Om te voorkomen dat ik een heel artikel als reactie schrijf: wég met links, wég met rechts, en tot slot ben ik het zeker eens met de strekking van je uitstekende artikel, waarvan ik vind dat het mijn duim ruimschoots waard is.
interjos schreef op 30 Nov 2011 om 15:14
De mensen laten zich om de tuin leiden, ze willen niet anders dus hoe kun je dan een serieuze regering verwachten !
Lid sinds 8 maanden
1522 reacties geplaatst
1240 artikelen beoordeeld
135 artikelen geschreven

Gerelateerde artikelen
Roswitha78 beveelt aan
- Chronisch ziek, Chronisch Positief..
- Steranijs, wat is het?
- Broodje-aapverhaal : Hoax mail.
- Twitterbeelden vertonen een verkrachting van een meisje van 14 jaar
- Mini moestuin beginnen
- Wat een leuke en knappe dames hier op Xead!
- Aan mijn lieve zus









Karazmin schreef op 29 Nov 2011 om 19:28
groot gelijk. Alleen is het niet zo dat het land krijgt waar we om gevraagd hebben. Bij het vormen van een coalitie riep iedereen dat het "volk" massaal voor de PVV had gekozen en dat er dus rekening gehouden moest worden met de wensen van Wilders. Vergeten werd dat de linkse partijen ook flink veel stemmen had gekregen. En die kiezers (waaronder ik) in de kou bleven staan.