In Frankrijk willen ze in Februari een wetsvoorstel door de Assemblee heenjagen om "betalen voor seks" te verbieden.
Een verbod op betalen voor seks. Wat nu?
Frankrijk wil "het betalen voor seks" strafbaar maken
Er ligt een wet klaar in Frankrijk, welke betalen voor seks strafbaar gaat maken.
In Februari moet dit voorstel door het Franse parlement heen geloodst worden.
Goedemorgen, dit staat in mijn ochtendkrantje... dus ik neem mijn laptop ter hand en trek als een heuse Meesteres van leer..
Duh......Het moet niet gekker worden. Is dit een geintje of een vervroegde 1 April grap?
Gaan wij in Europa ook terug naar de middeleeuwen, in navolging van?
Gaan we het oudste beroep van de wereld verbieden?
Welke invloed speelt hier nu weer? Wie wordt hier nu blij van?
Zelfs de Franse president ziet het nut in van een gezond liefdesleven...
Alleen de Italiaanse Minister van sociale zaken huilt om dit gezonde liefdesleven: Tijdens de aankondiging van de hervormingsmaatregelen kwam Fornero van emotie niet uit haar woorden waarna premier Mario Monti het van haar overnam.
Ook in Euroland kent men de ups en downs van de prostitutie; sterker nog: het zijn kenners bij uitstek.. dus.... daar hoeven we dan straks ook niet meer voor te betalen, is mijn conclusifall.
We blijven even bij het onderwerp Prostitutie
Prostitutie, het o
udste beroep van de wereld, vervult ook in onze hedendaagse tijd een behoefte. Misschien is juist in onze tijd de behoefte wel groter naar prostitutie.
Gezinnen en verhoudingen zijn er in onze moderne tijd immers anders uit gaan zien.
Hoeveel relaties lopen wel niet op de klippen?
Hoeveel mensen kiezen er niet bewust voor alleen wonen?
Ook al heb je geen relatie en kies je ervoor bewust te wonen, zal de behoefte naar seks blijven bestaan, omdat onze genen hierop geprogrammeerd zijn. Hoe dan ook blijft voortplanting één van onze grootste drijfveren en daardoor de behoefte naar lichamelijke intimiteit ook.
Als je verbiedt, dat er betaald wordt voor seks, is het logische gevolg, dat er meer aanrandingen en verkrachtingen zullen plaatsvinden. Of ben ik nu van Urk?
Wat willen die Fransen nu: prostitutie verbieden?
Mijn bekkie viel op het slot, toen ik las dat men dit gewoon echt van plan is en dat in een Westers land! Een EU-land ook nog! Ik moet even mijn hart luchten hoor. Straks komt dat kwaad ook nog de grens over! Over de vrouw of man welke haar of zijn diensten aanbiedt wordt niets geschreven; geld ontvangen mag schijnbaar wel. De “gebruiker van de diensten”, de betalende partij in deze overeenkomst, wordt dus strafbaar.
Ik ben het hier absoluut mee oneens: als we de verhalen van Madamex lezen, weten we hoe groot deze behoefte is, was en altijd zal blijven. Artikelen als “seks op de picknicktafel”, en “waar doe je het?”, ontstaan ook niet zomaar..
De behoefte is er, dus als je prostitutie gaat verbieden op deze manier, dan schep je een voedingsbodem voor aanranders en verkrachters.
Dat willen we niet.......
Test

Heren en dames: Kijk naar dit plaatje; en wees eens eerlijk: “wat zie u?”
1.Naakte vrouw
2.Heks
3.Oude vent (Schoolleraar) Input van Yrsa
Oplossingsgericht meedenken met het systeem
Toch wilde ik mijn geest wat creativiteit gunnen en oplossingsgericht meedenken met dit bizarre idee:
Uitgaande van de stelling:
Prostitutie is al zo oud als de weg naar Rome, en zal altijd blijven bestaan.
Wat te doen als het echt verboden wordt om te betalen voor seks.
1) Je stelt werkloze dames en heren verplicht in het vak aan de slag te gaan. Als een soort Melk(ert)-baan, dus met behoud van uitkering.
2) Via een landelijke inentingscampagne tegen een nog te ontwikkelen griepsoort, worden de burgers impotent gemaakt en/of wordt alle drang naar seks weggenomen.
3) Voortgaande op punt
2 is het natuurlijk ook mogelijk een reeds bestaand, niet te genezen virus, uit een laboratorium los te laten. Op die manier verklein je het aantal verkrachtingen, daar er vanzelfsprekend minder mensen zijn
4) Het promoten middels postbus 51 van seks via internet. Veilig, schoon, snel en er komt geen Euro aan te pas. Wel even overal gratis internet, dan.
5) Een massale brainwash campagne via de Mainstream media, waar door middel van korte beelden, onze hersenpan opnieuw geprogrammeerd wordt, met de door de overheid gewenste bestanddelen.
Verder kom ik even niet.
Heeft U input?
Laat een reactie achter
Berto-vd-Bij schreef op 07 Dec 2011 om 22:11
Dan is het eind zoek en zullen er meer vrouwen worden verkracht denk ik. Goed artikel, maar een belachelijk idee.
Surfingann schreef op 07 Dec 2011 om 22:20
Ik had het gehoord en vind het absurd. Helaas vrees ik dat die wet ook wel naar Nederland zal komen, want hier zijn ze ook gek op de raarste wetten. Hoop het niet, want net wat @Berto zegt, dan worden er nog meer vrouwen verkracht en ze gaan het dan stiekem doen.
yrsa schreef op 07 Dec 2011 om 22:23
in dat plaatje zie ik trouwens een of andere ouwe vent, die me aan een schoolmeester doet denken uit de tijd waarin ze in frankrijk terug willen keren.
te zot voor woorden. net als die drugstest in amerika voor mensen die een uitkering ontvangen.test je positief dan heb je even vet pech en vang je nix.
het is een opleggerij waar je onderhand kostmisselijk van wordt. alles wat niet past in de maatschappelijk oplegde norm van de grijze massa is slecht... en ik kan nu heel lang door gaan... ben er strijdlustig genoeg voor, maar ajax dstaat op het punt om gewoon vet niet door te gaan...zo triest :)
Taco-Veldstra schreef op 07 Dec 2011 om 22:27
De Fransen hebben geen putain respectueuse nodig zij hebben een maitresse....Duim Taco.
Kirsti schreef op 07 Dec 2011 om 22:30
De regel van Yrsa omschrijft mijn gevoel, het is een opleggerij waar je onderhand kotsmisslijk van wordt. Mogen we nog wat zelf beslissen onze eigen risico's incalculeren, kunnen we nog wat? We worden behandeld als kleine kinderen die overal regels voor nodig hebben omdat we blijkbaar zelf blijkbaar geen afwegingen meer kunnen maken.
Input: maak geprogrameerde gevoelloze robotten van ons anders gaan we failliet aan alle boetes wegens overtredingen van alle niet meer bij te houden regels, verboden.
Oke ik stop al sla op hol.........
Je bent trouwens niet bij te houden vandaag, artikel 3 geloof ik?
Sandra-Philippo schreef op 07 Dec 2011 om 22:31
@ Garfieldje: inderdaad te gek voor woorden.... toch heb ik er een paar tegenaan gegooid.
@ Berto: inderdaad wie kan het alleen al bedenken?
@Ir: ik hou in sommige opzichten best wel van de oude tijden...
Sandra-Philippo schreef op 07 Dec 2011 om 22:33
@Surfingann: Ik geloof ook dat verkrachtingen dan zullen toenemen
@Yrsa: Kind jij ziet die ouwe vent...... Ik verander het even! THANXXXX :-)
Sandra-Philippo schreef op 07 Dec 2011 om 22:45
Nee 2 Kika, deze deed ik in de bus ik was pislink....
en appeltjes was ik al even mee aan het kauwen; ik werk meestal aan 20 artikelen tegelijk.... hou mijn blik graag wijd....
Maar inderdaad: de kop boven het door de overheid; semi-overheid; regelneven bepaalde maaiveld, gaat er vet af.
Hoe moderner we zouden moeten zijn, hoe achtelijker de regels worden die op ons afkomen...
Drugtest voor mensen die een uitkering nodig hebben om te leven?
pfff de eigen ik, de persoonlijkheid, het menszijn...
Mogen we nog bestaan?
yrsa schreef op 07 Dec 2011 om 23:02
hahahahaha, je hebt het gedaan. Doos! :)
Maar ik lieg niet als ik zeg dat het wel mijn eerste gedachte was, toen ik aan het scrollen was om de rest van je verhaal te lezen.... vermoedelijk het brilletje... of zie ik in een mondriaan nu een prachtig landschap, omdat seks iets is dat voor mij ook aluit de middeleeuwen stamt? soort van vergeten behoefte in de eenlingenwereld waar de bewoners van mars dan wer voor betaln willen? Hm... dit gaat een diepte krijgen die die de beurs deze week ook wel weer zal halen...
ik denk dat ik er dus verstandig aan doe, om deze reactie nu te beeindigen met een punt :) .
Sandra-Philippo schreef op 07 Dec 2011 om 23:14
mmmmmmmm
Ik ben al tijdje aan het speuren over een reactie van jou over dat ge erg moeilijk verlief worden kan..
Ik dacht dat wel even te vinden en er een goede handleiding van te kunnen schrijven... Helaas tot op heden nog geen pausibele oplossingen kunnen ontdekken..
Ik ben wat ouder dan jij dus met George Michael hoef ik ook niet aan te komen bij je....
Maar ik blijf doorspeuren!
Rose_love schreef op 07 Dec 2011 om 23:18
Belachelijk. Persoonlijk ben ik niet voor prostitutie, maar inderdaad, wat gaat er gebeuren als het verboden wordt. En dan nog, degenen die wel voor prostitutie kiezen moeten daar vrij in zijn. Misschien moeten er maar weer kloosters gesticht worden.. Btw kan ik me helemaal vinden in Yrsa's input, ik zag er ook een oud ventje in, vraag me zelfs af waar jij die heks vandaan haalt...?:)
Sandra-Philippo schreef op 07 Dec 2011 om 23:28
Die kun je met een Freudiaanse blik herkennen.
De eerlijkheid gebiedt mij te erkennen dat ik er nu ook geen heks meer in zie; maar een blote dame.... (En die schoolmeester natuurlijk!)
Misschien is het de kwaliteit afbeelding dat ik de heks ook effe mis?
Rose_love schreef op 07 Dec 2011 om 23:45
Haha, het ligt vast aan de afbeelding, soortgenoten herken je normaalgesproken wel he.. Hihihi. Grapje, moest ineens denken aan de monsterlijke lookalike die je vandeweek onder de neus geduwd kreeg..;)
Ruud schreef op 08 Dec 2011 om 00:06
Het oudste beroep ter wereld is niet te stoppen, ook niet door een wet.
trudybrinkman schreef op 08 Dec 2011 om 00:07
Wanneer de prostitutie wordt verboden neemt het illegale circuit dit over. Plus dat er meer kans op verkrachtingen zijn.
Jack-Hage-Sr schreef op 08 Dec 2011 om 00:08
Ik ga overstag (geef Sjoerd gewoon de schuld) ,....... ik ga een joint roken op de wallen! D
joonenjac schreef op 08 Dec 2011 om 10:39
Prostitutie zal er toch wel zijn, maar ik denk dat je dan meer straatprostituees krijgt en zullen ze langs de weg gaan staan of iets dergelijks. Wordt het straatbeeld ook niet beter op! Mooie oplossingen haha.. Duim voor je artikel!
neerpenner schreef op 08 Dec 2011 om 11:21
Goed artikel! Sorry voor deze korte reactie maar al wat ik wou zeggen is al gezegd. :)
duim!
Ingrid2 schreef op 08 Dec 2011 om 12:15
Nee, je bent niet van Urk! en als ze het verbieden dan gaat het ondergronds. Maarre dit gaat over Frankrijk toch? Kan me niet goed voorstellen dat dit in Nederland verboden zou gaan worden. Ik sta wel als optimist bekend, dat dan weer wel.
ABelle schreef op 08 Dec 2011 om 12:18
Om verkrachting te voorkomen is het juist beter voor de vrouwen om betaalde sex niet te verbieden,maar juist aan te moedigen.
Arinka schreef op 08 Dec 2011 om 12:44
Hmmm, ik denk dat ze het beter gewoon kunnen begeleiden, want hoeren zullen er altijd zijn, dus beter dat ze dan onder goede omstandigheden werken. Helaas zijn er nog wel veel vrouwen die dit werk niet willen, maar moeten doen. Voor die vrouwen is het verbieden misschien wel een oplossing, maar dan moet zo'n regering wel ook met vervangende oplossingen komen. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat iemand voor welk bedrag dan ook zichzelf verkoopt, dus het zal toch ook wel een gave zijn...
Toontjehoger75 schreef op 08 Dec 2011 om 12:47
Tsja; misschien krijg ik nu iedereen over me heen, maar ik vind het een goed voorstel. Ook ik ben niet voor prostitutie. Ik weet dat je "achterkamertjespraktijken" zult krijgen, i.p.v. "voorkamertjespraktijken", maar moeten we dan alles maar goed vinden wat "toch wel gebeurt"?
Verder ben ik het niet eens met de stelling dat prostitutie het oudste beroep zou zijn. Ik hoor het vaker, maar wie heeft dat verzonnen? Is toch niet logisch?
Ook de redenering dat verkrachtingen zullen toenemen klopt niet helemaal. Weet je hoeveel vrouwen en meisjes er als prostituee verkracht worden? Ik ook niet. Maar ik hoor verhalen genoeg (nee, teveel) van vrouwen die daar met een smoesje terecht gekomen zijn en daar echt niet vrijwillig zaten.
Als het verkrachten toeneemt, ligt dat niet aan een wet die prostitutie verbiedt, maar aan de verkrachters.
mippel schreef op 08 Dec 2011 om 12:49
Misschien heeft het iets te maken met de sexuele escapades van de hoge heren, ook hier moet de kleine man weer de rekening betalen. Onzin.....
Prostitutie is het oudste beroep van de wereld vraag me af hoe ze dat willen aanpakken.
Tromp schreef op 08 Dec 2011 om 14:37
Tromp zegt:dit is een artikel over een NON-probleem. Dat de Fransen deze wet willen invoeren is hun zaak en m.i. een
tamelijk domme aktie, omdat dit het prostitutie-bezoek niet zal terugdringen.
Al in 1999 is in Zweden dergelijke wetgeving van kracht. Uit onderzoek blijkt, dat deze wet geen enkel effect sorteert.
De vrees dat Nederland deze wetgeving over zal nemen, is m.i.
0,00!
Conclusie:een grappig artikel met leuke 'oplossingen' voor een probleem wat niet bestaat in Nederland.
DUIM voor de auteur. We hebben weer kunnen lachen :)!
Tromp schreef op 08 Dec 2011 om 16:20
@Lucifall:ik zie wel 4 personen in de tekening:
#01.Een blote dame.
#02.Een oudere heer.
#03.De heks *).
#04.Lucifall. ;)!
*)De heks zit idd ook in. Onder de grote neus ontwaar ik een
klein heksje.
Tsja, wel goed kijken, dames! ;)!
Tenslotte:een leuke tekening(een optische illusie), die mss
meer zegt over de auteur, dan over andere waarnemers, :)!
Rose_love schreef op 08 Dec 2011 om 16:28
Tromp,krijgt de oude man een heks onder de neus geduwd? Okee, maar daar moet ik wel voor met mn neus op het scherm zitten...! hmm.;)
madje88 schreef op 08 Dec 2011 om 16:52
Hm...interessant artikel weer! Doet stof opwaaien ;) Ik ben eerlijk gezegd ook niet voor prostitutie. Noem me ouderwets of bekrompen, maar ik vind dat seks over liefde hoort te gaan. Ik denk dat je lusten opwekt door het op deze manier aan te bieden, evenals alle pornografie. Ik heb er veel moeite mee. Helaas heb ik het zelf mee moeten maken dat jonge mannen opgehitst raken van 'geile videoclips en seksreclames' om vervolgens hun lusten op je bot te vieren.. Waarom toch... Ik denk niet dat wij hiervoor op de wereld zijn. Maar goed, mijn mening ;) Ik begrijp ergens de andere kant ook wel, maar voor mij voelt het heel tegenstrijdig en verkeerd. Ow, en maanden zijn in onze taal met een kleine letter ;) Heb er zo vaak voor op mijn kop gehad dat ik het nooit meer fout doe :p Duim voor je artikel en voor jouw kracht om mensen aan het praten en denken te krijgen!
Sandra-Philippo schreef op 08 Dec 2011 om 17:01
Grrrrrrrrr weer text weg!
@Toontjehoger: Top dat je voor je mening uitkomt. Juist dat maakt de reacties levendig. Bedankt!
@Tromp... Wederom moet ik het Trompse gelijk erkennen. Toch heb ik hier en daar kanttekeningen daar morgen het boompje geplant wordt voor de eerste juridische eenwording.... Het financiele ministerie van de eu krijgt nl ook een juridische tak.. Nu nog alleen voor financiële kwesties... maar dat is de welbekende teerling. Economisch worden wij morgen een eenheid, zoals de Goldman Sachs jongens wensen. Zie hiervoor het ESM verdrag..
Dus hoever zijn we van een juridische eenwording vandaan?
1 dag!
doortje schreef op 08 Dec 2011 om 19:51
Also je het kan verbieden! Nog even, dan mag mijn doos de grens niet over!
madamex schreef op 08 Dec 2011 om 21:40
BBBrrrrrrr was best een beetje koud hoor vandaag in m'n eentje naakt demonstreren in Den Haag. Haha.
Mijn vrees is voor het illegale circuit.... mensenhandel gaat zegevieren op het moment dat totaal verbod aan de orde is.
Misschien moeten we het gratis gaan doen en subsidie vragen voor liefdadigheidswerk....... kunnen we tenminste een beetje frauderen...
Ben blij dat je voor ons opkomt Lucifall.
Toontjehoger75 schreef op 08 Dec 2011 om 21:46
Bedankt voor je fijne reactie, Lucifall! Ik was eerlijk gezegd wel een beetje bang, of eerder huiverig, voor eventuele reacties, maar ben ook niet iemand die dan maar wegklikt zonder te reageren. Blij dat ik het gewoon on noemen! :=)
tweety schreef op 09 Dec 2011 om 11:55
de maatschappij wil maar meer en meer regeltjes maar sommigen regeltjes hebben ook grote gevolgen
Tuimel schreef op 04 Feb 2012 om 22:50
Ik hoop voor de franse mensen dat de wet niet is doorgevoerd!
Prostitutie kan je niet verbieden..
Duim omhoog!
Lid sinds 8 maanden
5528 reacties geplaatst
4934 artikelen beoordeeld
258 artikelen geschreven

Gerelateerde artikelen
Sandra-Philippo beveelt aan
- Oh, dat is weer zo'n verwende muts!
- Ben jij rasechte knutselaar of kunstenaar
- Lavendel; eenvoudig zelf lavendel stekken
- Pensioenleeftijd in 2030 naar 70 jaar
- Ik wordt doodziek van de draai en graai cultuur die er heerst
- Onbegrijpelijk wat ze ons nu weer door de strot willen persen.
- Kiezen tussen slecht of nog slechter?









Garfieldje schreef op 07 Dec 2011 om 22:10
Heeft u nog input? Ja, het is te gek om te verwoorden!
Duim!